Familjen SandEng

Alla inlägg under oktober 2012

Av Lisa - 31 oktober 2012 23:32

Skulle ju bara prata med min förra chef om hur läget på jobb fronten var å kanske jobba någon dag vid behov... behovet var visst ganska stort så nu har jag redan jobbat 40timmar på 2v...!  Bra extra pengar inför huset, det blir alltid dyrt att flytta..hyra släp, köpa tråkiga saker som gardinstänger, nya möbler som iof är roligt osv

Idag hade jag visning här hemma med Zelected by House-blev helt såld på sakerna! många ljuslyktor blev det 10 olika ljuslyktor(opps!) några keramik muggar och 3 ljusstakar. Hittar tyvärr inga bilder jag kan låna..


1månad kvar till flytt! Ceasar har fått plats på förskolan å tid för start 4/12, Cornelia har lärt sig att stå på alla fyra i veckan å nu ikväll under visnignen började hon dra sig framåt med hjälp av armarna å tog sig ca 1m!

     



Nu är det höstlov å regnet öser ner vi myser på inne med spel å William över för fullt på att skriva ord sol, bord, uggla kortare ord, han är så duktig när han sitter och ljudar fram bokstäverna! I måndags hade vi faktiskt snö å besök från ny vän i Lule som kom med sina barn så då höll vi till i stora lekparken, så lite ute har vi varit iaf.

 

Imorgon blir det att springa å busa på Nimbys värld! Jonte är egentligen ledig men jobbar extra?? så vi får åka själva, får se hur det går med 3barn.

Fredag till Lördag ska alla 3 sova hos min mamma å pappa, faktiskt första gången sen vi flyttade hit...(de läser bloggen så jag vet vad de kommer att säga nu - Men Lisa, vi hjälper ju faktiskt till ändå på många vardagkvällar! Jodå det gör ni! ). Meningen är att vi ska börja packa inför flytten men jag var så extremt sugen på att åka till Haparanda, egentligen inte för Ikea utan för att de har en Haglöfs outlet butik där å jag behöver nya vinterkläder!! Sen har de i Finland en bra sko affär där man kan köpa reima å andra finska märken till 50% jmf med i Sverige å barnen behöver nya vinterskor. Vi får se..


Av Lisa - 26 oktober 2012 21:11

Har myst idag!

Av Lisa - 21 oktober 2012 22:35

sin ledighetsvecka vilket innebär mycket träning för mig! Jippie!

Torsdag CX 30, Bodystep 60min + Bodystep 60min

Fredag Bodypump

Lördag Bodypump

Söndag Bodypump

Måndag Planerar RPM och Bodystep på kvällen

Jag har även hunnit jobba, 2 nattpass på ett korttidsboende för barn och ungdomar. Det var inte alls planerat men chefen ringde på torsdagen från Tyskland och hade lite kris med personal... Riktigt roligt, fina killar och jag hade inga probelm att hålla mig vaken trots att jag var nervös över hur jag skulle lägga upp sovandet innan...

Hann se Benjamin Buttoms och den här nya Med Peter Magnussson som utspelar sig i Thailand, två helt olika filmer men båda var helt okej att se en natt.

Cornelia har börjat ställa sig på alla 4 enligt Jonte nu i helgen när jag jobbat..men jag har inte sett något sånt idag men kanske imorgon.

 


Idag blev det fika men familjen så de fick gratta mig i förskott när William har träning när jag fyller år på tisdag. Av bröderna Present kort på Åhlens som precis öppnat här och av Mamma och Pappa pengar till täckdress eller om jag beslutar mig att köpa längdskidor vi får se.. Har sagt att jag inte vill ha något av Jonte när jag ju har handlat en heldel möbler och annan inredning till huset, får hem lilla ILA om 8v å dessutom ska köpa ny mobil. Men känner jag honom kommer han nog ändå med något för han vet att jag älskar presenter! Jag kommer att vilja ha presenter hela mitt liv så det så!


Av Lisa - 17 oktober 2012 17:25

Jobbar som bara den! Normalt är hans arbetsdag 13timmar, men igår blev det 15timmar! Det är ju "2vanliga" arbetsdagar, helt sjukt egentligen!
Nyss åkte han iväg å skulle jobba lite extra, de var nån som låg efter med att lasta.
Själv funderar jag vad jag ska köpa för vinterkläder. Antigen en skaljacka från haglöfs till min thermojacka därifrån som jag älskar, eller om jag köper en ny dress från Didriksson- fina färger men inte så funktionellt när man ska ha hund...

Av Lisa - 14 oktober 2012 00:23

Bokat för att om 5veckor träffa Uppfödaren Gunilla, Puma å valparna. Å kanske vet hon redan då vem som är Ila, det är ju bara 2 tikar så det är väl inte så svårt. Längtar! Chekade in hundprylar på nätet men jag väntar ett tag..
Jonte skruvade ihop spjälsängen idag, hon har faktiskt sovit i vagga tills nu men nu börjar hon röra sig mer å jag är rädd hon ramlar ur på något sätt usch så hemskt! Imorgon blir det att köpa ny madrass till henne när vi inte hittar den gamla.
Är för övrigt på fel dag idag, tror det är söndag- tyckte det var många som handlade godis på " en söndag" på Ica... jag sa till William att han skulle till skolan imorgon när jag sa gonatt, sa till Ceasar att vi inte ska på familjenshus för att vi är så snoriga, vi brukar gå dit på måndagar. Jo just det sa till Ceasar att vi skulle äta chokladbollar när William skulle va på skolan... Va tvungen att gå å väcka William å säga att han inte ska på skolan imorgon för annars skulle han nog bli lite stressad om jag sov för länge... Tok!!

Av Lisa - 11 oktober 2012 00:04

Som jag väntat på i 1,5v har kommit(tiken jag väntade på först gick tom å denna kombo känns tom bättre)
Å trots att jag kom sent in så finns det en valp till oss! 4 hanar å 2tikar å vi får en tik om vi vill( en ska till hanhundsägaren)men jag vet att det är fler som vill ha tik å jag har sagt att jag även kan tänka mig hane så vi får se hur det blir till slut! Inte stor skillnad tik/hane utan tänkte mer strlmässigt. Så om 8-9v om allt går bra så hämtar vi hem henne(honom). ILA -att skynda-ska hon kallas om det blir en tik tyckte det var kort å positiv klang i slutet. Blir det en hane tror jag det blir något så orginellt spm Zorro ;) vad de står i stamtavlan är ju en helt annan sak de brukar ju ha långa namn inom olika teman som sånger, parfymer eller platser... Tiken heter oakshoots come from a star å hanen Engsboda Pink Panther... Så vi får se vad de hittar på!
De mådde då alla bra å vägde lite extra 400-470g.

Av Lisa - 9 oktober 2012 16:29

Visade Jonte mina bröst som långt ifrån fyller ut mina vanliga bhar.. Blev en stor skillnad efter att jag opererat bort en knöl å ytterliggare åt det mindre hållet nu när Cornelia har ammat..
Jontes replik:
-De är ju symetriska i alla fall!
Vi skrattade gott båda två!

Av Lisa - 9 oktober 2012 00:05

Fulla trapetzius efter gårdagens träning, brukar ha det, men nu är det lite extra. Så imorgon blir det att boka massage tid med bästa Åsa!
Imorgon kör jag igång en träningsgrupp för gravida och de som nyligen fått barn- träning och kortare föreläsningar om bäckenbotten, kost, å träning 8gr, de ska bli kul för de brukar vara motiverade mammor som vill komma igång efter graviditeten.
Jo just det, det blev visst en arbetsintervju imorgon oxå, på mitt allra första jobb, dock inte som sjukgymnast men kanske några timmar här och där och inte behöva ta så många föräldradagar?!

Ovido - Quiz & Flashcards