Familjen SandEng

Alla inlägg under april 2010

Av Lisa - 29 april 2010 20:29

Stod i tvättstugan å vek tvätt å Ceasar gick in mot huset, sen blev det väldigt tyst....Bad William gå å se på toaletten om han satt å rev toapapper igen (Ceasars hobby!!!)

William började skratta å jag antog att det var precis vad han gjorde, så jag gick dit. Då står Ceasar på vår "klätterpall"( hög som till låret) och utan att hålla i sig!!!. Då har han klättrat upp alldeles själv å skulle väl göra som William, som brukar stå på den när han tvättar händern borstar tänderna.

Hjärtat fastnade i halsgropen men jag kände att jag var tvungen att va lung så jag inte skulle skrämma honom så han ramlade bakåt!!! Jag hann iaf fram till honom innan något hände!


  

Av Lisa - 28 april 2010 19:40

liten bebis på väg snart?! Tyvärr inte för egen del då... Jag å Ceasar fick mysa med Malin å stora magen en sista gång (tror jag) gott fika å lunch blev vi bjudna på, vi kollade in de nygjorda rummen-super fin tapet i Emmy's rum!! Kollade den 10;e barnvagnen Malin köpt!! (eller är de ännu fler???) Sen blev det en prommis oxå sen var det dags att dra oss hemåt. Så nu väntar vi på att något ska hända!!

Av Lisa - 27 april 2010 23:25

Tips på 1 mycketbra hemsida för oss som har barn är www.barnlycka.se de har kläder, finare tillbehör både till barnet, mamman och till barnrummt tex väggord,åkpåsar och stolsdynor till barnstolar. Här finns tex vår barnstols dyna http://www.barnlycka.se/sv/artiklar/prylar/barnstolar-från Polkadot som vi är vädligt nöjda med! Den är i plastad bomull vilket gör att det går väldigt lätt att torka av matrester, dynan har även antiglideffekt(tycker vi), så när Ceasar var mindre så gled han inte ner/ut mot stolskanten, det följer även med 2 "stoppningar" till bågen vilket hjälper till att stabilisera upp barnet när de är mindre. Jag rekommenderar den varmt!

www.barnlycka.se har även riktigt fina fynd paket just nu och fina bloggtävligar, kika in du med!


MAT ÄR GOTT!! Ceasar i sin matstol, med Polkadot dynan

  

Av Lisa - 25 april 2010 12:11

har varit upp och ner!

Jag fick gå en ALS dag via jobbet som var bra, sen var det mindre bra när jag kom hem å Ceasar hade kräkts 4gånger på 1timma, vi böjrade fundera om det var hjärnskakning när han ramlar väldigt mycket (tror han ser dåligt) så vi ringde 1177 när han blev slö i både armar och ben. 10gånger hann han kräkas på 3timmar innan de satte dropp uppe på barnavd, jag å lillhjärtat fick "sova" över å de tog blodtryck å lyste med lampa i ögonen varje timma hela natten...Det lugnade ner sig å han kunde faktiskt sova hela natten och kräktes inge mer. Läkarna trodde att han både fått magsjuka och lättare hjärnskakning.

Vi fick åka hem efter ronden på morgonen å då började kräkningarna och diaren nästan direkt... Nästan lite skönt för då kanske det inte alls var hjärnskakning utan bara magsjuka.

Jag gjorde egen blåbärsoppa som Ceasar jag å Jonte drack när även vi börjat må illa å det stabiliserade sig. Han är fortfaradne inte bra i magen å har inte ätit ordentlig mat (bara blåbärsoppa och mackor) sen i onsdags = 5dagar... men han får i sig vätska iaf...


Vi skulle till Sundsvall å shoppa igår hela familjen men det blev bara jag å William för Jonte fick magsjuka i lördags. Min kära man gav mig 3000kr att shoppa för!! Bara till MIG! Inga barnkläder vilket jag är otroligt duktig på att shoppa...

Jag hittade en ny bikini vilket var ett måste när jag har fått så otroligt små bröst efter Ceasar, alltså sjukt små!!! jag hade inte stora innan men var helt nöjd men nu har jag inte ens Akupa!!!!!! Men lösningar finns ju...!!!!

Sen blev det en hel del kläder från Espirit jeanshorts(när jag nu ska använda dem, är ju inte riktigt kompis med mina lår..) 2linnen en klänning en scarfs och en tshirt/blus. Sen blev det en top från Sisters. Prövade även säkert 15bh:ar men ingen passade.....

 Sen blev det lite smått från Ikea å lite leksaker på Toys and Rus, har valdrig varit in där tidigare, jättefint!! men jätte dyrt!!!

William var superduktig å följde med, men var lite less i slutet.. Då ville han till sina 6nya bilar som låg i bagageluckan...

När vi skulle åka till Sundsvall på morgonen så var jag tvungen att tanka innan, det tyckte inte William om -Men mamma vi måste åka NU!! Annars hinner det bli så mycket barn på IKea att jag inte får leka!! Sist vi var där så var det fullt i "barnlekhörnan" så han fick inte komma in å det kom han nu ihåg. Tänk vilket minne han har! Igår fanns det plats så lyckan var gjord!

Av Lisa - 18 april 2010 15:46

Är så jäkla shoppingsugen så det kliar i fingrarna! Kläder vill jag shoppa, problemet är bara att Ceasar redan har överfyllda lådor med kläder i strl 86 (han har 80 nu) han har ny vårjacka å allt annat som kan tänkas behövas. William handlade jag ju åt när han fyllde år, tror det blev typ 8 nya tröjor, så han har oxå så det räcker å blir över, nja kanske inte riktigt men nästan... byxor skulle han behöva, men i och med att han bara har jeans så känns det lite tråkigt, vill handla något med färg!!!

Så då återstår det bara kläder till mig!

Jag vill absolut inte ha byxor! Jag vill ha nya vår kjolar å klänningar nån ny kofta å t-shirt å kanske en scarf? 2 super fina vårjackor har jag redan å en fin dunväst... Några nya svarta stövlar skulle inte sitta fel å några nätta vår/sommar skor som passar sig bra till kjol å klänning.... Ni hör ju! jag får nog sitta framför datorn å pejla in lite ikväll!

Av Lisa - 17 april 2010 20:05

tinar fram alla barn på vårat kvarter så William har varit ute hela dagen å lekt med grannen som är 9år i 2timmar. Han var så söt när hon skulle gå hem -Tack E för att jag fick leka med dig! Vi syns någon annan dag!  

Sen blev det en sväng med några av killarna som går på han dagis med, i lekparken har all snö tinat bort så de gungade , åkte rutschkana å cyklade.

Det är så roligt att se att han nu blivit så stor att de leker så bra ihop, å att han kan vara ute själv... mammahjärtat slår lite extra å tankarna hela tiden surrar tänk om en bil kommer å han inte ser den....tur att han oftast kommer efter några minuter å vill att någon av oss ska komma ut å vara med!

          

Av Lisa - 16 april 2010 18:44

Idag gick jag å William ut i det fina vädret, ca 10grader i skuggan, när Ceasar sov lunch. Vi var ordentliga å skottade ut snö på vägen för att det skulle tina, sen fick vi krafsa smågrus som följt med snön in på gräsmattan.Sen gick vi på baksidan å skottade ut från skuggan ut på gräsmattan där det är barmark.

På eftermiddagen gjorde vi lite roligare fredagsmys å åkte och badade, William dök å dök med sina simglasögon efter gummiringar som jag kastade ut. Ceasar iaktog William väldigt noga å gjorde några dyk han med.

Nu har vi handlat godis å lite Pepsi Max å jag å William ska mysa när Ceasar har somnat.


Jonte har blivit erbjuden ett nytt jobb som han har tackat ja till. Han kommer köra ner till skåne sova där å köra hem igen å sen nån sväng till Luleå, sova där å köra hem. Han är borta 30timmar när han jobbar, men det blir inte så stor omställning, för nu när han jobbar å sover jämt så ser vi ju han ändå inte... Han ska rulla på 2v schema ena veckan blir han ledig 3dagar, å 6dagar den andra veckan!!! Å dessutom 5000kr mer RENT /månad..... man skulle inte pluggat på universitet, utan fått sina föräldrar att betala ett lastbilskörkort....!!!

Av Lisa - 12 april 2010 14:58

är här! Å vi har varit ute 2svängar idag, cyklat å William har åkt på sparkcykeln. Nu på em tog vi oss ut en sväng till å jag å Ceasar gick efter William när han sparkade, å hejade på, sen blev det mellis ute i solen! Så skönt så!

Igår var jag ute från 0930-1500 blev lite röd om kinderna men det är borta idag, igår var vi i skogen, cyklade å sparkade å fikade ute. Fika brukar vi aldrig göra men nu var det så mycket kvar från William kalas att det kändes dumt att släng bort så mycket...

Ceasar går å går å pratar mer å mer sen förstår vi ju inte så mycket men... å världens bästa skratt har han så hjärtligt så man bara ler å börjar skratta själv när man hör honom!

Ceasar har fått dagis plats med start 8/8 på avdelningen bredvid William, skönt att få ha dem på samma förskola, en trygghet för dem och för oss men såklart oxå mer praktiskt!

I veckan händer inte så mycket, jag ska jobba tis å ons, mamma grupp hos Kristina på torsdag, pass tis å tor å sen på fredag till Emma logopeden å kanske vidare till badhuset... ungefär som en vanlig vecka.

Jooo sen pågår en process här hemma...jag å Jonte har inte riktigt samma uppfattning...men jag brukar få som jag vill..sen är bara frågan hur länge jag måste processa för att få han på samma sida som mig...

Jag ska komma ihåg att söka lite kurser inför hösten, längtar till att plugga lite.

Ovido - Quiz & Flashcards