Familjen SandEng

Alla inlägg under december 2010

Av Lisa - 22 december 2010 21:52

Nu har jag bestämt mig och blivit anställd av Blingo!

Blingo säljer ekologiska kläder från frö till fabrikering, både bra för de som jobbar med kläderna och våra barn!

Kläderna är otroligt fina och slitstarka i och med att det är 100% bomull, men ändå mjuka. Färger och former är klara och färgstarka!

Bokar du en visning för ett sk homeparty före 31/12(för jan å feb) så får du en köprabatt på 150kr på homepartyt!!!!

Vårkollektionen släpps 27/1, var först med fräscha nya vårkläder!!!

Just nu är det 50% rea på höstkollektionen, kolla in www.blingo.se

Kontakt via mejl : lisa.engstrom@blingo.se


Välkommen att höra av dig!

/ Vänligen Lisa

(Säljer i området/städer kring Hudiksvall)

Av Lisa - 11 december 2010 18:40

i Piteå betyder morgon promenad med älsklingen sen stan med hela familjen för lite shopping. Ena brodern, Per joinade oss men ahn fick inte titta på Ceasar för han var visste lite blyg för sin morbror.. Jag handlade en julklapp till andra brodern å en klänning till migsjälv. Imorgon blir det mer shopping hos min moster som säljer Green House kläder(danskt märke) har lagt av en svart kofta sen blir det säkert något mer, måste ju uppdat

era garderoben när man börjar jobba privat... :)

Efter stan blev det en tripp till mormor på ålderdomshemmet, ska tillbaka dit på måndag när hon ska vara Lucia i deras luciatåg, tänkte att William vill säkert dit å vara med å sjunga alla julsånger som de övat på dagis!

 Ikväll blir det nog tv å gotta!

    

Av Lisa - 10 december 2010 18:11

Jag fick sovmorgon imorse till 10 sen blev det långpromenad över Strömnäs alldeles själv med radion på, så skönt!

Ceasar fick feber igår kväll, som vanligt över 40grader så det var lite varmt att ha han mellan oss i natt.. I och med Ceasar var sjuk så drog jag å William själva till Äventyrsbadet(en klassiker när vi är här) vi åkte rutschkanor i massor å satt i bubbelpoolen 4svängar,William ville sitta lite väl länge för min smak så jag blev lite mör... William var överlycklig över att få lite egen tid med mig, så han var så mysig så!

Ikväll blir det mys framför tvn vi ska se idol finalen fast vi känner oss inte så insatta när vi ej har haft tv sista månaden... Imorgon blir det nog shopping å lite träning!

  

Av Lisa - 9 december 2010 10:59

jag skrev det verkar vara ett vanligt fenomen.

Vi är i full gång med renoveringen av huset, vi har 2 snickare som har rivit upp alla golv och arbetat med att ta ut syllen i innerväggarna, det luktar fukt lukten som vi känt så det är skönt att de hittat orsaken! Tvärr har de även hittat en "mögelskog" som snickarna sa, i bastun.. fölrsäkringsbolaget har varit där å kollat men jag har inga hopp med någon hjäl penga messigt från dem..man undrar starkt varför man försäkrar sitt hus?!!! När man inte kan få ut ett öre!!! när hela huset är fuktskadat!

Vi har nu bott på vandarar hem i 3v, världens skitigaste ställe där det var gamla kalsonger och dammigt när vi kom. Det har varit kallt som tusan! Vi har haft 2motorvärmare och vår terassvärmare igång så ägaren lär få en safftig elräkning..men det får han skylla sig själv över! nu är vi hemma i Piteå 1v med "Allinclusive"


Själv så har jag suttit många timmar med att "skapa" det stora badrummet..det är skit svårt! Har bestämt klinker med lite svart i 20'20 sen blir det grå vägg )plastmatta tycker det blir så sterilt med kakel) å en grå/vit svart randig bord,en rak duschvägg på 100cm, Ifö Sign toalett men sen vet jag inte hur jag vill att tvättstället ska vara, hur mycket skåp vi behöver och om jag ska satsa på svart inrednig eller högblank vit eller tom blnada svartblank med lite grått. Kanske får lite hjälp av mamma å pappa?


Barnen har haft världens hosta på nätterna nu i 3v när vi bott där, William pratar å surrar så man inte får en syl i värdret. Inte ceasar heller för den delen..å han pratar verkligen inget alls hans ord är voff voff, mamma å pappa...å han är 21månader så det är klart att jag är orolig. Vi vill ju så gärna höra hur hans röst låter! Han förstår allt vi säger det märker vi juh men när ska han börja prata? Så det funderar jag mycket över å försöker verkligen stötta å pratat å uppmuntra honom men inget händer...


Jag har 4dagar kvar på mitt nuv jobb sen börjar nya äventyr det ska bli så skönt och roligt! Nu  fick jag inte ens följa med på julbordet som jobbet hade.. å de ska dra ner personalen med 50% så jag tycker synd om de som är kvar....


Ceasar för 1år sen

  


William för 1år sen

  

Ovido - Quiz & Flashcards