Familjen SandEng

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lisa - 29 oktober 2009 15:17

Nu när jag fyllde år fick jag även övernattning på hotell 2nätter å biljetter till Ladies night, så i helgen ska jag till sundsvall å så kommer mamma, moster kusin å min kusins fru ner å gör mig sällskap. Det ska bli mycket trevligt. Nu har vi även biljetter till efterfesten...det är mi moster som har fixat fram dem så vi får se vad det blir.

Jag åker på fredag em, då kommer svärmor å är med pojkarna tills Jonte går av på kvällen/natten, tänkte att jag skulle hinna gå lite på stan på fredag ALLDELES SJÄLV!!! De andra kör ju från Pite så de är nog inte nere förrän vid kl 20. Sen blir det att få sova en hel natt utan att behöva gå upp å leta tutten till Ceaar odylikt... åå vad jag längtar! Sen är det shopping på Birsta lördag, sen buss till Timrå å festen redan vid 17 å sen är det partaj för hela slanten... å sen sova en hel natt till utna att stiga upp.. Söndag blir det nog stan för jag ska låta bilen stå så länge som möjligt...

Konstigt att det här med att sova hela nätter är något jag ser framemot nästa lika mycket som själva grejen.... så är det att vara småbarns mamma eller???

Av Lisa - 23 oktober 2009 20:27

Började dagen med lång lång promenad, jätte skönt med lite små snöflingor som kom. Jag å William fick sjunga "Jag ser det snöar" flera gånger. Tyvärr blev det lite väl långt, William började på slutet fråga hur långt det var kvar, tillsluut fattade jag att han var kissnödig. Jag frågade varför han inte sa till tidigare, "Mamma jag trodde att jag skulle klara mig" så söt. Sen började han gråta för då frös han så om sina fötter. Han var svinkall om dem när vi kom in, så Jonte fick värma dem i sina armhålor...lillgubben. Så nu är det vinterskorna som gäller.

Jag fick träna å sen blev jag uppvaktad med pengar, pengar å pengar, smycken å glas. Nu har jag gått en kvällspromenad till Per så nu ser vi Idol å sen blir det film, mys mys med brorsan det är absolut INTE varje dag. 


Av Lisa - 20 oktober 2009 12:42

Vissa åker till solen, vi åker till mörkret!! Hahaha vi ska til Piteå nu 1v, skönt att bli ompysslad efter allt som har hänt senaste tiden.

Pratade med Linda igår å hon tyckte att det var bra att jag inte fått någon tid att kolla knölen i bröstet än, hon menade med våran otur just nu så var det nog bra om det sköts upp så att inte det oxå blev något....

De ringde från kirurgen idag å erbjöd mig en tid på fredag men då är vi i piteå, okej sa hon jag förstår men frågade ändå lite snäsigt om jag inte var nå orolig? Jo naturligtvis men jag tänker inte stanna hemma när Jonte fått ledigt å vi verkligen kan vara uppe 5dagar... Så hon skulle skicka en ny tid i början på november så det var ju ändå inte så himla långt fram i tiden så det kändes helt ok att tacka nej till första tiden.


Jag å Ceasar har varit på föräldra grupp, träffade en himla trevlig mamma så vi ska ta någon promenad här framöver! Kul!

Ceasar fick väga sig.... två månader sedan sist, han har gått upp 2,5kg!!!!!! å vuxit 6cm så nu väger han hela 9,6kg å är 73cm ! Lill tjockisen !!!

Till veckan blir det vacination mot svininfluensan för mig å William å förhoppningsvis kommer Jonte iväg veckan efter...

Av Lisa - 18 oktober 2009 22:43

VAd klockan var när William vaknade vet jag inte men han satte på sin Cd å lyssnade på Hitta Nemo, sen kom han till os vid 08 när Ceasar oxå vaknat. Frukost, sen fick pojkarna bada i väntan på att Jonte skulle vakna å jag skulle kunna gå ut med Dalia. Promenad med Dalia utan pojkar i 1timme, passade på att gå å handla så att jag å William kunde baka medans Ceasar sov. Jonte åkte å jobbadeå vi började baka en choklad och jornötskaka, William var jätteduktig på att räkna antal mått å såklart duktig på att slicka skrapet som var kvar! Vi hann oxå med att spela Alfons Memory å äta lunch innan Ceasar fick lov att väckas. Han sover från ca 10 -12.30 å då väcker jag han för annars blir det så himla sent med lunch. Efter Ceasars lunch gjorde jag å William en eld, han hjälper till å lyfter vedträna till mig, en väldigt stor å viktig uppgift tycker han!

Sen låg vi nog alla på golvet å pratade å lekte med Williams gamla musik bord, som Ceasar fick pröva för första gången. Vi har haft det ute i garaget men nu skulle ju såklart William  leka med det. Han försökte vara smart å sa "Mamma han får en annan leksak" å gav han en annan leksak som plingade å lät. På muskibordet är det siffror 1-9 så vi pratade siffror. Sen fick Ceasar oxå använda det å gud vad armarna for hit å dit, han försökte böja sig å smaka på allt... Spegeln är oxå himla kul så hna pussade sig själv några gånger på lekspegeln. Var å köpte en spegel i går som ska upp i hans rum -längstner mot golvet så han kan ligga/sitta å titta på sig själv..han är så söt när han blir så glad när han ser sig själv å börjar prata med spegelbilden.

Mellanmål sen var det dags för oss att gå ut med Dalia, kände att jag var sugen på att köra lite lydnad så vi gick upp till Ankarmon. William såg siffran på grannenshus å sen var det att leta siffror på varenda hus vi gicvk förbi, Siffran 1, 7 och 2 hittade han flera gånger å visste precis vilken siffra det var. Det finns sandlåda, gungor å gunghästar vid fotbolls plan där jag tränar men nu hade tydligen packat undan det inför vintern. "Hur KAN de göra så mamma?" var Williams kommentar... Han fick vara min assisten kasta någon leksak, ställa upp koner å agerade störning när han sprang hit å dit så vi kunde faktiskt köra ett bra pass. Ceasar somnade sin emlur precis när vi kom dit...det kallas planering...mycket viktigt i mittliv. Skulle inte gå annars när ajg är ensam flera dagar i sträck med 2små å en hund som ska aktiveras å tränas. Påvägen hem gick vi förbi enlekpark  så William fick leka lite, vi han åka rutschkana några gånger å rida på gunghästarna till Piteå.... sen kurrade våra magar.

Fick väcka Ceasar igen när vi kom hem 17.00(sovit 1timme), annars somnar han inte, men tro inte att han är grinig då.nejdå han gråter bara när han är hungrig å ser att man håller på med hans mat.. jo jag vet vi har det bra, William var oxå ett A barn!

Pannkaka till middag, sen spelade vi ett sifferspel några gånger å låg på golvet å busade med Ceasar. Sen fick jag ta mig en dusch, såklart med båda pojkarna inne med mig på toaletten, har glömt hur det är att duscha själv.. Både jag å William pratar mycket för oss själva å så även idag, William fick fråga mig några gånger inne på toa om jag pratade med honom eller om jag pratar för mig själv. Sen kommenterade han att pappa pratar inte för sig själv, nä han bara sjunger för sig själv. Hann även med att lära William Snickerboalåten med Emil, å då frågade han såklart varför Emil springer till snickerboa. Så då fick jag berätta att Emil brukar vara ganska busig å att han hissade upp Ida i flaggstången å då blenv hans pappa inte så glad, att det brukar bli lite tokigt å då får Emil springa fort till snickerboa... Fick berätta "sagan" 3gånger å säkert sjunga 7gånger men då han jag ju duscha länge oxå. Nu kommer de tro på dagis att han har sett Emil filmen... de tror att han ser på film hela tiden... men så är det inte, jag berättar många sagor, han lyssanr på cdsagor å vi läser sen har han ju ett SÅNT MINNE... Sen var det nattning av William kl 19 han somnade till Hitta NEmo på cdskiva å sov 19.20 när det var dags att börja ge Ceasar gröt å välling. Ceasar sov 20.00 sen dess har jag tittat på Ensamm mamma å kollat internnet. Dalia har varit ute på tomten 30min å ätit svartavinbär...

Nu är det gonatt

Härlig Söndag utan tjafs!


Av Lisa - 16 oktober 2009 19:32

tar det aldrig slut?!!!!!!!!!!

Jonte fick ett brev från hans arbetsgivare med loggan på men handskrivet namn, adress. Jag sa direkt att nu blir du uppsagd! Fan att man alltid ska ha rätt!!! Men vilken arbetsgivare säger uppp sina anställda via brev?!!! De är bara dessutom 6st här i Hudik så det tar ju inte så himla lång tid att ringa... En fegis är vad han är!!!!


Så vi har en rolig vår framför oss med lagning av golven på ca 200.000 å Jonte utan jobb, hur går den matematiken ihop?????

Svar: Den går inte alls ihop!

Har nu varit å köpt två trisslotter vilket jag aldrig gör så jag hoppas på under!


Nästa vecka åker vi till Piteå å får glömma all skit för en stund...förhoppningsvis


Lite roligt är iaf att Ceasar har fåt sin första tand å precis som William så får han dem i par så nu ser man den andra oxå.

Ceasar kan nu ställa sig på alla 4a sen några dagar, nu igår började han stå på alla 4a å gunga framåtillbaka -förstadiet till att krypa så kanske om 1månad?!

William har börjat stamma lite mer sen mamma å pappa var här vilket han alltid brukar göra men det brukar släppa när efter någon dag de åkt men nu har det hållit i sig å nu när vi ska dit nästa vecka igen så känns det inte så bra...


Ceasar ÄLSKAR ATT BADA å stänker mer ner i badrummet än William...

William laddar recdan för sin barngympa imorgon å har tagit på sig träningsdressen...     



Av Lisa - 10 oktober 2009 18:18

Chefen ringde igår å ajg får börja jobba i januari å 30%, precis som jag vill! Dessutom ska jag få gå kurs nu i november 5dagar, ska bli super kul att komma igång igen.


Jonte har för mycket övertid så han måste ta ut 2dagar så då planerar vi att åka hem över min födelsedag, när han blir ledig 1v. Hoppas det fungerar, skulle vara kul å skönt att få fira födelsedagen hemma med mamma å pappa, syskon å övrig släkt, det var några år sen, närmare bestämt -05!


  


Av Lisa - 9 oktober 2009 15:04

var vi på barnsång jag å Ceasar å jag tyckte han var mer kinkig än vanligt, å han var trött men ajg hittade oxå svaret, hans första tand har kommit! Den syns väl inte direkt men käns mycket tydligt.


Idag har vi varit på kyrkis, Ceasar sov hela tiden dvs 3timmar så jag å William lekte å spelade spel å sjöng eller rättare sagt han ville inte sjung på sångsamlingen fast han kunde flera av sångerna, å ville inte spela på trumman!. Han satt å var sur. Sen kom han med trumman  efter sångsamlingen å då minsann kunde han sjunga å spela...


Nu har vi tänt en eld å myser men lite fredags godis. William har pratat med morbror Per, "jag vill prata med Per" så naturligtvis ringde vi Per som jobbade. Lars pratade vi oxå med å han har fått jobb i Västerås så nu ska jag in å leta lgh till han!

Av Lisa - 7 oktober 2009 20:33

I måndags hittade jag en KNÖL i mitt ena bröst, har inte kollat mina bröst tidigare så jag har inget att jämföra med.. Men tycker ändå jag har känt nå konstigt så därför tog jag tag i saken å sökte på internet för att få veta hur jag skulle göra...

Jag ringde direkt på morgonen å fick en tid senare på dagen!

Jag å Ceasar åkte till Anna å Fabian å fick tänka på lite annat när man fick se lilla Fabian, en liten bebis, jaja iaf mindre än Ceasar. Ceasar var på glatt humör å fick pussar av vovvarna å försökte flirta in sig hos Anna. Vi pratade å pratade så tiden flög iväg. Vi åkte vidare hem för min tid på HC, jag fick vänta 45min på att få komma in sen tog det 3min innan jag var utanför undersökningsrummet igen... Men jag fick iaf en remiss till mammografi så nu är det bara att vänta å se, antagligen blir det även en biopsi..

Alla som läser detta, undersök era bröst, du kan oxå vara en som har något som behöver kollas upp vidare!

Ovido - Quiz & Flashcards