Familjen SandEng

Alla inlägg under september 2009

Av Lisa - 27 september 2009 14:42

i datorn å hittar så många små gulliga filmer med William när han var liten som man har glömt bort!! Nu är det ordning å reda i alla mappar så att man ska hitta bra! Tänkte visa lite kort på hur lik Ceasar är William när han var liten, men hittade såklart inte några super bra kort.... 

    



Av Lisa - 26 september 2009 23:01

Idag har det varit träning för hela slanten för mig!

Började morgonen med att släppa nya Bodystepen, sen pumpade jag med Petter sen var det kort vila å en macka sen Bodyattack med Anna å Malin å så avslutade jag med att köra ett Bodypump pass till å släppa nya koreografin... Jag var bra slut när maglåten (sista styrkelåten) var på sista pump passet, orkade knappt hålla viktplattan i händerna...

Puh! Men å så kul!!! Hade hur mycket energi som hellst, å när Petter va med så måste man ju ge sitt bästa! Å vilket ögongodis. Alla vi instruktörer blev som 15år igen å fnittrade å blev knäsvaga....!!!

Hem å duscha å möts av trötta griniga pojkar som varit på buspalatset å lekt sig alldeles för trötta , ja alltså William! Ceasar hade inte sovit så bra så därför var han trött. Sen åkte jag tillbaka till gymmet för lite mat å umg änge med instruktörerna, lite dricka å lekar sen orkade jag inge mer!

Ska snart ut med Dalia sen är det sängen!

Av Lisa - 23 september 2009 20:40

blir det barnsång/rytmik med Ceasar om han är pigg, han har haft lite feber igår natt.

Willaim ska gå på dagis, han har varit hemma med oss, han har haft hosta så då har jag tyckt att det varit onödigt att vara å springa på dagis å få mer hosta. Ja åsså vill man ju inte smitta de andra.

Jonte ska ha roligt med vårat sopberg, från gamla köket, massa kartonger å så har vi städat i boden på gården så det blir sopberget för honom.

Själv ska jag fortsätta plugga bodystepen inför Hudiksvalls gym Fitness expo på lördag när vi släpper de nya pass koreografin

Av Lisa - 22 september 2009 18:47

Åkte till Söderhamn med pojkarna till Helena för att titta på hennes rottisvalpar och mopsvalpar. 

2 helt olika rottiskillar till temprament, små små mops valpar. William blev överförtjust å matade Valle å Viktor med godis i massor, Lillo fick oxå en hög. Helena har höns å ankor oxå, dom var fascinerande tyckte William men lite läskiga, det tycker jag oxå...å så gick de lösa hua!


Vi lunchade inne i stan å fikade å åt glass...mums filibabba. Sen skulle vi dra oss hem...

William lyckades få upp sin bil dörr å på något sätt knockade han sig själv, fick en bula å näsblodet forsade!!! Å jag menar forsade!!! Det var ingen hejd på det! Vi hade papper i massor men det slutade inte spruta, han svalde antagligen så mycket blod så han kräktes över hela mig å han själv...blod blod  överallt. Helena höll på att svimma. Jag säger till henne att vi måste ringa någon för jag får verkigen inte stopp på det! som tur var ligger akuten 3min ifrån stan så vi slängde oss in i bilen (ni skulle se hur parkeringsplatsen såg ut!!! blod, blod papper, svinigt rent ut sagt!) William helt chokad, han blev rädd när jag skrek när jag fick allt blod över mig som han kräktes upp.. Hann tänka "nu får vi åka ambulans till Hudik för nu är det nå riktigt tok" . Bar han in på akuten, ssk bara stirrade, jag hade blod överallt ansiktet, händerna kläderna bröstet, å Williams likadan.

vi kom in på ett rum direkt å när han fick vara stilla ett tag lugnade blodet ner sig... men ingen förstod varför han blödde så mycket för inget syntes på näsan. å han hade bara ont i bulan... så nu är det att observera, antagligen en mindre hjärnskakning, han somnade på vägen hem men nu är han pigg!

Men gud vad blod, varken Helena har sett så mycket blod nån gång....

Av Lisa - 20 september 2009 19:31

Nu sover alla mina älsklingar, Jonte ska jobba natt å pojkarna var jättetrötta båda två.

Ganska skönt att vara själv några timmar, får man säga så?!

Av Lisa - 19 september 2009 22:56

Jonte har verkligen legat i idag! HAn har dammtorkat dammsugit å vaskat hela huset! Puss älskling!

Själv har jag tränat Bodystep å spårat med Dalia...!

Igår var snickarn här till 21!!! å fixade med fläkten så nu är allt klart utom ett litet hål som ska göras om. Så himla snyggt! Prövade nya diskmaskinen, jag å Jonte satt tysta å lyssnade å Joo den gick men vi hörde den knappt. Jag har tom diskat, vilket jag inte har gjort på månader (är Jontes syssla) men det gick helt ok när jag fick stå i vårt nya kök med allt nytt omkring.

  


William har varit på barngympa idag å var så nöjd, sen fick vi åka till stan å inhandla nya kastruller å stekpannor när våra inte funkar på induktionshällen, måste vara magnetiska annars känner inte spisen av att det står något på å då går den inte igång. Tråkigt hur som hellst att lägga pengar på sånt, fan 499kr för en stekpanna!! men man behöver ju det så det är ju bara att betala å vara glad att man kan laga lite mat...

Nu ska jag ta tagi å hänga upp gardiner å ställa tillbaka lite möbler som vi har ställt undan för att undvika byggdamm.


      

Av Lisa - 17 september 2009 21:05

efter 1,5v i svärföräldrarnas lägenhet. Det har varit skönt att bo så nära stan..

Köket är dock inte klart än....

Det tog 2,5dag att sätta nya köket på plats, väldigt snabbt! Sen har kakel killen segat å bara varit här typ 2timamr per dag! Mycket irriterande!

Nu ikväll har jag iaf städat in i skåpen, städning av allt byggdamm får bli till helgen när förhoppningsvis kaklingen är klar...


William var överförtjust igår att äntligen får gå på dagis efter 1,5v hemma med mig å Ceasar, han grät tom när vi skulle gå hem....

Ceasar har gått å blivit en liten mullis gullis! Värsta lårveck å armvecken sån skillnad jmf med när William var liten.


I morgon ska jag å Jonte lasta på å av 15m3 ved å samtidigt ha hand om pojkarna... kommer å ta hela dagen att bara lasta hit veden sen ska den in i boden oxå...

Av Lisa - 2 september 2009 21:16

Imorgon blir det barnsång/rytmik för första gången med Ceasar. Ska bli intressant, det är kl 11.30 lite tokig tid med tanke på lunchen så vi får se hur grinigt det är. Ska bli kul att träffa lite andra mammor oxå, vi ska gå i en grupp med 6månaders barn.

Ceasars sov å mattider har vi justerat lite så han går nu å lägger sig vid 20.00, så man får lite egen tid själv att coola ner.

William ska gå på hans gympa på lördag å tjatar redan, visar hur man gör armhävningar å situps så det får nog de andra barnen se... Jonte ska följa med honom första gången så får vi se hur framåt han eller om han blir "pappig", jag tror väl inte det.. iaf så känner han ju till lokalerna så det är ju alltid en trygghet.


Jonte har börjat riva ner köksluckorna å imorgon ska jag börja plocka ner porslinet å allt skrääp man har å jag hoppas att det blir att kasta någon säck.

Ovido - Quiz & Flashcards