Familjen SandEng

Alla inlägg under januari 2010

Op

Av Lisa - 22 januari 2010 14:35

op på måndag, sjukligt nervös!

Gick å la mig 20.40 igår men sov oroligt värre när jag bara drömde om cancer...

Idag ska vi åka å bada hela familjen tillsammans med kusinerna å faster, sen pizza ,godis, pepsi max å Lets Dance... är väl inte stört förtjust men William älskar att få dansa.. så vi övar lite snurrar å lyft här hemma!

Av Lisa - 19 januari 2010 12:34

 i fredags testade jag å pojkarna att åka själva å bada i Iggesund, gick hur bra som hellst! William var så duktig å plaskade på med sina armpuffar, åkte rutchkana å plaskade. Ceasar var lite betänksam första minuterna men sen skrattade han å plaskade han med. På fredag åker vi hela familjen å då ska även kusinerna med!

Ceasar har fått börja att äta själv med sked.. själv å själv var väl att ta i men ajg lägger på mat på skeden å han tar skeden å mumsar i sig glatt. Jag är dock noga med att han bara får sitta i blöja om jag säger så.. det blir lite kladdigt...

Ceasar har även börjat stå korta sekunder utan stöd, men kommer han på att han står utan att hålla isig så sätter han sig ner. Ger man han något att håll i och sen själv släpper det så står han...

Av Lisa - 11 januari 2010 22:01

                          

Av Lisa - 8 januari 2010 23:08

Å det har känts super, jag har varit så inne i det jag gjort att jag inte längtat hem 1sekund! Men direkt jag satt mig i bilen å börjat köra hem så har jag börjat längta efter godingarna här hemma! Å väl hemma har jag bara pussa å kramats på William å Ceasar till de blivit less...

Idag ängnade jag 2timmar!!!! åt en patient, normalt sett lägger vi av 1timma åt ett nybesök... Läkarna har typ MAX!!! 15MIN /pat på hälsocentralen, undra varför patienterna ofta inte känner sig nöjda med sina läkare?????, å sen tycker att det är himmel riket när de kommer till mig ( läs sjukgymnaster) som har tid att lyssna och undersöka....

Av Lisa - 4 januari 2010 21:35

Jag försöker passa på att verkligen ängna mig åt William de timmar Ceasar sover middag (inte hålla på att plocka, städa eller prata i telefon osv), för när Ceasar sen är vaken så kan man inte sitta helt "ostört" å spela ett spel eller läsa en bok utan man får ta ganska många pauser för att Ceasar biter på något han inte ska , kladdar på tv, river ner lampor( har redan förstört 3stycken)...

Igår bakade/lekte vi med Playdoh och spelade ett spel där man ska lära sig bokstäver, han kan nu hur siffrorna 1-10 ser ut så nu har vi avancerat till bokstäver, så igår lärde han sig C som i Ceasar, D som Dagis, N som i noshörning å E som i eld... Duktig duktig!

Han har det jätte jobbigt med stamningen just nu, igår så sa han vissa ord 10-15gånger innan han kom vidare.... Jätte tråkigt å han är så medveten om det så nu väljer han att ibland inte avsluta det han vill säga...

Idag gjorde vi mackor å kokade varmchoklad å gick för att åka skridskor! Han har prövat åka 1gång tidigare hemma i Piteå, å det gick redan lättare den här gången. Jag höll i en klubba å han höll också sen drog jag honom hit å dit å han stod rätt uppå höll balansen, ramlade såklart några gånger.. Sen prövade han även att med klubba ta några steg helt själv på skridskorna , det var såklart jätte svårt å pladask på mage föll han några gånger innan han tyckte att det räckte å att vi skulle fika...

Imorgon skulle jag gissa på att det blir snowracer å tefat i backen!!

Av Lisa - 2 januari 2010 13:42

till William å Ceasar från Villervalla, en hel del blev det så nu väntar jag bara att det ska komma!

Idag är sista dagen mamma å pappa är här, julen ska städas ut å jag ska göra en kanongod köttgryta till ikväll. Lite tråkigt såklart att de ska åka men nu ahr vi varit med varandra i 1½v så nu får det räcka för den här gången!

Av Lisa - 1 januari 2010 22:12

En perfekt nyårsfest! Härliga människor, vi va 40pers å god mat med lite roliga tävlingar sen blev det se på raketer-vidare till statt-vidare på efterfest.

Jag å Jonte festade loss ordentligt å kom till sofiedal vid 05.30 å vaknade 15.00 Barnen var hemma med både mormor, morfar, farmor å farfar, stackars lilla Ceasar hade börjat gråta mitt i natten, farmor skulle byta blöja på honom- å han hade ju vänta sig att se mig eller Jonte å så var det farmor. Usch vad det värkte i mammahjärtat när jag fick höra det.

Snön vräker ner å det har kommit nära 1m!!!!! idag, helt sjukt mycket snö, drivorna är så höga att nu när jag sitter här i köket ser jag inte bilarna som körförbi utanför....


Jag börjar jobba om 1v!!! Måste nog ta å plugga lite...


GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!


Ovido - Quiz & Flashcards