Familjen SandEng

Alla inlägg under maj 2011

Av Lisa - 29 maj 2011 22:21

Jag vill handla!!

Vad som hellst bara jag får handla!!!!

Igår var vi på stan så då fick pojkarna en hel del inför sommaren, shorts, linnen, t-shirts, å Ceasar fick sig några nya addidas gympa skor som han nu springer å hämtar hela tiden och ska ta på sig !

Själv prövade jag shorts för att ha på lydnadsplan å på hundpromenader-hittade 1par Haglöfs som var bra, tittade vidare på ett regnställ som skulle stå emot 14000mm vatten från Helly Hansen.. men som vanligt när jag ska köpa något till mig själv så blir jag snål..eller tänker behöver jag verkligen detta..

Idag var vi oxå på stan, fick för mig att vi skulle handla ny vagn till Ceasar, bara så där! Så vi prövade å bestämde oss för en Urban Jungle chilli, bara så där 6500kr.. Men till mig själv kan jag inte ens handla 1regnställ för 1500kr.. 

Ja iaf så tänkte jag att jag måste ju kolla så vagnen och hundburen ryms tillsammans, det gjorde det inte! Så då fick vi åka iväg å handla en ny mindre hundbur...sen hann tiden gå så affären stängde så nu sitter jag med en ny hundbur men ingen vagn!!! Å till råga på allt så rymms nu Ceasars gamla Emma ljunga vagn perfekt med den nya mindre buren så då blev jag lite klok å insåg att jag kanske inte behövde en ny vagn.. eller? Nu har jag ju fått med mig Jonte på det hela så nu vill han oxå ha vagnen..men för de där 6500 kr skulle jag få både haglöfs shortsen, haglöfs byxorna, haglöfs jackan och Helly Hansen regnstället... men då var det ju det där att jag inte längre kan köpa något till mig själv..men till pojkarna kan man lägga ner hur mycket pengar som hellst!!! Får se vem som får något för 6500-lutar åt Ceasars håll... 

Av Lisa - 24 maj 2011 22:42

Jaaa jag ahr inte skrivit fel, jag vet att William är 5år! ;)

Han kom i "3års trotsen " när han var 2,5 å nu i "6års trotsen"(han är lite före)..man får bita sig i tungan ibland, men igår sa jag till på skarpen! Skriket slutade på 1gång mer för att han blev så paff!

Jamen jag menar någon måtta får det vara på skriket å gråten och hysterin! Just nu är inget bra!! Tex skär jag maten får jag veta att det inte var bra, att han vill göra det själv.Görr jag det inte får jag veta att jag borde göra det osv hela dagarna alltid vill han ha det tvärtom gentemot vad vi gjort/vill. Protester protester protester!

En period att ta sig igenom..


 


I helgen är Jontes enda lediga helg i maj, naturligtvis skulle jobbet då ha ett obligatoriskt möte 20mil härifrån på lördagen!! De skulle åka vid 12 å vara hemma vid 00 å få betalt bara för 4timmar!!!!!!! Jonte och jag fick nog å han ringde till chefen å sa att han helt enkelt inte skulle komma. SÅ  skönt! Så nu blir det nog Järvzoo!!

Av Lisa - 18 maj 2011 21:05

vet verkligen vad han vill och han för fram sin vilja på sitt eget lilla sätt.. Å han har koplat ihop 1 å 1. Tex när man frågar om han vill ha tutten(nappen) när det är kväll så ångrar han sig snabbt skakar på huvudet å säger -Näää. för han förstår att då är det dax att sova. Gullungen!


Den stora är just nu inne i en period där allt är fel! Han skulle springa när vi var ute å jag skulle räkna hur fort han sprang, då började jag tydligen räkna för fort..så då blev det stora tårar och protester. Sen var en H över och skulle gå hem med sin pappa som hämtade honom då blev det stora tårar igen för att H hade arit här så kort tid. Skär man maten åt honom så är det på fel sätt.. ni förstår?! hur jag än hade gjort alla saker så hade det varit fel..

Han är iaf himla söt när han sitter å knåpar och skriver ord! Här har han övat på siffrorna och skrivit katt, boll, öra, rep och fisk. Han hör vilken bokstav som är först å några bokstäver som är med i ordet men behöver sen hjälp av veta i vilken ordning de kommer.

 

Av Lisa - 17 maj 2011 22:51

att skriva något?!

Huset är nu fixat, å luktar inte mögel!! Ny tapetserat, nya golv, målade väggar och nya duschutrymmen!! Känns otroligt skönt att lukten är borta dock skulle väl ingen tro att vi renoverat för 600 000!


Sen kan jag väl passa på att klaga, hur fan kan man väga 20kg mindre men fortfarande kunna ha byxor från den tiden när jag vägde 83kg?!!!! Jo man tappar allt på magen och har inga bröst kvar men  jävlat oförändrat på lår å rumpa! Så helt jävla sjukt!

 


Sen kan jag väl tacka lite oxå, har väl aldrig varit så glad över att få mens som idag. Har inte haft mens på 3månader....naturligtvis har jag gjort grav test å var jäkligt nervös i och med att jag har spiral...vad skulle ha hänt med ev barn då? När testerna visade neg så var det bara att inse att jag varit otroligt stressad och att det måste varit det.. eller? För säkerhets skull så gjorde jag ett cellprov oxå för 2v sen så nu väntar jag på svar från det..

Ovido - Quiz & Flashcards