Familjen SandEng

Alla inlägg under maj 2009

Av Lisa - 26 maj 2009 23:56

Huja vilken dag!

Igår ringde de från Barnkliniken och ville att vi skulle komma med Ceasar så det fick lyssna på hans andningsfrekvens som har varit  mycket högre än normalt. Som alltid får man vänta 30´min när det finns sjukare barn. Läkaren lyssnade, nä inga blåsljud å han hade ju växt mycket - 61cm å 5620g- å saturation och andningsfrekvens var ok så det var bara att åka hem..Som tur var så var Öl Tomas Hägg i närheten så han ville lyssna lite.. naturligtvis hörde han ett blåsljud, dvs det blåsljud som läkaren hörde när han var 5dagar har aldrig försvunnit utan de mindre erfaran läkarna har BARA inte hört det å nu var det fjärde!! gången vi var upp på sjukhuset för det ... Nu blir det Ul iaf även med honom. William väntar oxå på sitt Ul så förhoppningsvis får de samtidigt men så tur har man väl inte.  Men jag är inte så orolig för det när han är pigg, äter och växer.. annat är det med det stadigheten men det tar vi någon annan gång.


På em var det dags för William utv samtal. Det verkar fungera bra på förskolan, han är duktig på att prata för sin ålder, sjunger mycket, leker  bredvid lekar å hörs väldigt mycket... undra vem han kan ha fått det ifrån??? (svar: Båda sina föräldrar!!) Sen Ceasar kom så har han börjat stamma väldigt mycket, men kan sjunga sånger utan problem och även när han pratar för sig själv så pratar han utan att stamma. Jag märker att det kommer mer när det är stressigt, han blir excalterad odyl.. har fått lite tips av logoped så...


Sen åkte vi på hemligt uppdrag! Efter det hemliga så mötte vi upp Jonte som jobbade å William fick åka långtradare hem från Tönnebro. Han var så söt när han stod och hoppade bredvid å väntade på att barnstolen skulle sättas fast. Sen satt han stolt som en tupp å vinkade när de åkte iväg. På något konstigt sätt har jag fått i mig mjölk idag??? så Ceasar var jätte prickig i hela ansiktet, skrek sitt värsta skrik och bajsade ner hela sig när jag skulle köra hemåt.. Det värker så i mamma hjärtat när han skriker å är helt otröstlig, varken tutte eller bröst hjälper. Han blev lite lugnare när jag strök honom över pannan så han kunde tillslut somna i bilen å vi kunde ta oss hem.

Av Lisa - 24 maj 2009 00:19

gick perfekt trots att den tog 7,5timma! Tacka vet jag bärbar DVD!! William är så nöjd när han får se Blixten Mc Queen hur många gånger han vill.

Ceasar somande efter 15min å sov till Ume där det var matdags, vi hann även säga hej till Camilla å hennes familj, sen sov han igen tills vi var hemma vid 01.

Själv hade jag sån träningsvärk utan dess like!! Jag hade svårt att ta mig upp från sittande i bilen å gå var ännu värre...

Av Lisa - 23 maj 2009 21:48

skull så prövar jag att blogga lite så att de kan hålla koll på oss när vi bor så långt ifrån dem! De vill ju veta hur det är med deras barnbarn


Just nu är vi uppe i min hemstad och tar det lugnt! All inclusive brukar min mamma säga, Hahaha, men det stämmer fasiken!

Vi har precis ätit grillad fläskfile som smakade super, pappa grillar så himla bra så man blir alldeles för mätt!

Vi har hunnit en heldel här uppe, varit å gratulerat min mormor när hon fyllde 88år, så nu har hon även träffat Ceasar hennes yngsta barnbarns barn av hela 7stycken. Tänk om man lever så länge själv...

Idag var vi på kalas igen, mitt kusin barn fyllde 4år så då belv det fika, men själv kan jag inte äta så mycket sånt när Ceasar är mjölk allergisk å det är tamefan mjölk i allt!!! i mitt favorit hårdbröd i påläggsskinka i chips å så klart i choklad godis... det är nog det värsta.

Före kalaset hann vi en sväng på stan å shoppade lite sommar kläder till William, 2shorts, 1tshirt å 3 linnen. Frågade Jonte om jag fick köpa ett rosa linne med några gubbar på , det blev ett tvärt -NEJ! men jag köpte det ändå, det var fint till de nya shortsen, så då bestämde jag, som vanligt...


Igår träffades vi tjejer som gick gymnasiet ihop, mycket trevligt å mycket godis...även fast vi kanske bara träffas typ 3gr/år när vi bor på olika håll i landet så känns det alltid väldigt tryggt och obesvärat. Det är så det ska vara!

Nu är det dags för kvällspromenad med Vovven

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards