Familjen SandEng

Alla inlägg under januari 2011

Av Lisa - 20 januari 2011 21:14

gamla arbetskollegor tackade av mig idag med dunder och brak! Blev bjuden på mat på Texas och fick en jättefin "robust" lykta som kommer att lysa fint i vardagsrummet på bordet! Sen fick jag ju prata med alla som var där, alltid lika trevligt, saknar ju alla! Såklart var det även en del frågor om mitt nya jobb.


Nu ska jag sätta mig med Blingo presenterna som kommit med posten idag, hoppas alla värdinnor blir glada, gratis är gott eller hur säger man ?!

Titta in på en förkik av vår kollektionen på www.blingo.se vet redan nu att William ska få de knallröda jeansen, han är så fin i rött å så blir det lite mer vårkänsla!

  


Av Lisa - 17 januari 2011 19:47

känns super bra nu när Mange www.mbsmaleri.se  har varit här å vi fått lite styrsel kring tapeter,tak å tvättstugan. Nu ska jag bara beställa de super snygga tapeterna till lilla toaletten och hallen, svart å vitt ska färgerna gå i,nästa veckan kommer han. På onsdag ska vi ha en träff med snickarna när de har förstört tapeter i nästan alla rum så nu jäklar ska de få tapetsera om!




Av Lisa - 16 januari 2011 21:56

är enda dagen som jag å Jonte är lediga samtidigt..han jobbar alltid lördagar å jag alltid mån-fre... Så vi brukar hitta på familjeaktiviteter på söndagar, idag belv det badhuset i Iggesund å jäklar så roligt vi ahde alla 4a!

William är verkligen super rädd för att var apå det djupa trots att vi är bredvid å han har simpuffar så vi "jobbade" med att han skulle slappna av å visade honom hur han kunde flyta, det gick faktiskt rätt bra så till slut kunde han slappna av. Ceasar sprattlade å hade simpuffar så han höll sig flytande å tom vågade hoppa från kanten flera gånger. Sen blev det mer lek i lillabassängen, de hade införskaffat en krokodil som var svår att sitta på-så man ramlade i så den hoppade jag å William upp på å lekte på. Å jag kan bli så irriterad på föräldrar som sitter längs kanten å ej leker med barnen! Grrr idag var det tom en pappa som sa -...man kan ju inte leka med dem hur mycket som hellst.... What????? jag har iof alltid dåligt samvete för att jag inte leker med mina "tillräckligt" å inte alltid orkar sysselsätta dem heller men nån ordning får det vara!

Väl hemam blev det spel-stora alfabetspelet å Ceasar var så nöjd när han fick vara med å slå tärningen! Han förstår allt, men när ska han börja säga några ord mer än mamma, pappa å tutte(napp)???? Ja, jag är super orolig han fyller 2år i början av mars.....


Annars kan jag säga att jag längtar efter sommaren! Vi får se vad som händer med semestern när Jonte kan åka på att börja sin semester v23, vilket är veckan INNAN Midsommar...är absolut INTE sugen på att ha semester då!

I september kommer jag å mina vänner från gymnasiet att åka på Medelhavs kryssning i Östra Medelhavet när vi alla fyller 30 år!!! i år..

Bjuder på en bild från i sommras när vi håller på att spela Boccia vilket William blev helt såld på!

  

Av Lisa - 15 januari 2011 21:42

på hur vi bor nu...


  Observera att väggarna står i luften om det inte vore för klossarna...

  Vårt vardags rum med nya golvet. Ingne ide att ta fram emr möbler när det ser ut som det gör i övriga huset med allt damm....   Här sover vi alla 4a!!!  det blir trångt och rörigt när vi dessutom har alla kläder i påsar, väskor för vi har inga garderober att använda...

Vårt "kök" och obefintliga golv--det är kallt att gå på betongplatta..  

Ovido - Quiz & Flashcards