Familjen SandEng

Alla inlägg under maj 2010

Av Lisa - 24 maj 2010 11:11

när man får mycket pengar helt oväntat?!

Listan kan göras lång.... men i och med att vi är igång å fixar golven, inglasningen å ny ytterdörr så lutar det starkt åt att det blir utlandsresa å nybil.. ganska så trevligt med sånna överraskningar!!!!

Av Lisa - 22 maj 2010 18:15

Iväg på inflyttningsfest hos Lina hennes sambo. Ska bli störtkul, har haft nedräkning sen kl14...

Av Lisa - 20 maj 2010 21:24

i min nya bikini å lite färg fick jag oxå! Märkte att William oxå fått riktigt med färg på armarna, abolut inte röd utan brun på direkten. Lille Ceasar måste jag leta solhatt till när han har så lite hår kommer ju solen att ta extremt mycket på hans huvud, bara några fjun som täcker...


Idag hade det venissage på dagis, jag fick se Williams alla alster denna termin, de har varit teama frukter så det var frukter och frön på varenda bild, någon konstnär kommer han väl inte å bli med det är roligt att se att han pysslar lite för här hemma vill han absolut inte ens rita. Dock har han senaste veckan börjat skriva bokstäver, han kan skriva sitt namn å sen vill han att jag stavar våra namn å så skriver han de oxå både på datorn å på papper.

Ceasar klättrar å klättrar, på pallar i sängar på stolar å bord!! Sen är han otroligt skrikig varje dag, tror han är frustrerad över att han inte kan göra sig mer förstådd...han pekar iaf med sitt söta lilla pekfinger så man förstår ju lite! Så nu får han allt se tilla tt börja säga nåra fler ord så vi inte får tinitus allihopa här hemma!


Av Lisa - 19 maj 2010 20:15

Av någon andledning var jag sur redan vid 915 när jag gick ut på promenad med Dalia å Ceasar i vagnen sen var jag på dåligt humör å irriterad hela dagen, vi åkte för att gratta Emmy. Tyvärr bråkade William å Emmy nästan hela tiden å jag hade inget tålamod, sa till William att snart åker vi hem om ni inte slutar å konsekvent som jag är så blev det så när de inte slutade!

Hemma blev det istället lekparken å baksidan när solen värmde skönt ända till 19.00, barnen somnade gott.


Hoppas att jag är på bättre humör imorgon!

Av Lisa - 16 maj 2010 15:28

En super dag i Sthlm med 22grader varmt, klädd i klänning  å ballerina skor!!! Anna-Karin å jag shoppade tills det värkte i händerna (pga alla påsar!!!) vi käkade lunch med Jennie å hon följde med några timamr, vi mötte upp Linda å strosade å fikade men henne oxå. Sen hade jag inte tid att sitta still längre för det skulle ju shoppas kläder!!!

Skor från Vagabond

Blåvit klänning från MEXX

Röd randig klänning från SOLO

Jeanskjol, scarfs och långt turkost linne från Espirit

Kofta från Vila

T-shirt från Emilio till Jonte

Shorts, 1linne, 2t-shirts och 2 långärmade tröjor till Ceasar från Polarn och Pyret

Plastmatta och badlakan från In & Finn

              


Vid 18.30 satte vid oss i solen i Kungsan å njöt av mjukglass och blommande japanska körsbärsträd. Sen var vi så mätta att vi beslutade att äta i Uppsala väl där blev det Thaibuffe-supergott!!! Sen körde jag lite fel när vi skulle ut på E4an... mot sthlm igen å kunde vända först efter 2mil..vi fick gott om tid att prata om gamla minnen med killar, fester å planer vi var hemma först vid 23.30 Lång men mycket trevlig dag!!


Sen kort på mina prinsar!

        

Av Lisa - 14 maj 2010 15:45

funkar alltid för mig!!! Å behövs när jobbiga beslut har tagits... Imorgon blir det stockholm fram å tillbaka över dagen bara för att shoppa loss lite inför våren å sommaren!

25 grader hade de där idag så det blir nog kjol imorgon!  Körsbärsträden i Kungsan har slagit ut så jag tippar på en mjukglass kommer att slinka ner.. Jag åker själv med Anna-Karin vilket är LYX, inga barn att trösta, passa mattider för eller ha dåligt samvete över att de får sitta i vagnen i några timmar. William å Ceasar ska mysa med Jonte å sen farmor å farfar när Jonte ska ut på galej.


Annars har vi myst på alla 4a, idag var vi hos Emma logopeden sen blev det iggesundsbadhus..vi fick bråka ner William i stora bassängen, han är så rädd för det djupa vattnet...vårat fel som har pratat om hur farligt det är.. igår var nästan barnen ännu mer lyckliga när de fick springa runt på mitt jobb i stora gympasalen med alla bollar å studsmattor å jag å Jonte passade på att köra ett pass styrketräning. Igår kväll inledde jag även grillsäsongen med att grilla fläskfile å Halomi-otroligt gott blev det!


Av Lisa - 11 maj 2010 18:03

Letar skor till Ceasar å  nu är jag med å Tävlar om C1rca barnskor från Skatekids.seDianas blogg. Gå in å tävla du med!



Klicka för att stänga bilden


I övrigt har dagen varit härlig! Sol å värme, åkte till Malin vid 13  å satt ute i solen på gården till 16. William å Emmy lekte å bråkade om vartannat som barn gör! Ceasar höll sig bredvid mig å åt päron, äpple å banan mest hela tiden! Å Ludvig den lille fick jag hålla en stund men han sov hela tiden vi var där!!!

Imrogon är det jobb dax.... ska egentligen jobba 10-14 men för att få in alla patienter (när torsdag är röd) så jobbar jag heldag å fyller på flexen lite, alltid något!!!

Av Lisa - 7 maj 2010 19:44

Ja då har även Ceasar kramper.... men som vnaligt är det svårt att kolla dem i och med att han i behöver vara på sjukhuset när han krampar... å det är ju lite svårt på beställning med ett sömn EEG ska göras.

Vi fick iaf veta varför Ceasar haft feber varanna kväll, halsfluss igen! Å såklart hade jag å William det oxå, jag bad dem att testa för det när jag vaknat med halsont å tänkte att kunde det vara så att det var halsfluss som spökade å gav Ceasar feber så ofta...jojo så penicilien igen! Less!


Idag har vi inte stannat inne ändå, åkte å fixade lite mer snad å lite nya grejer till sandlådan å sen köpte jag lite blommor å båda pojkarna hjälpte till med sina spadar när det skulle planteras! Så nu ser det vår fint ut på framsidan, önskar bara lite mer GRÖNT Gräs!

Imorgon träning 6 timmar för mig hur jag ska orka det med halsfluss å penicillin vet jag inte men adrenalinet kikkar väl in!

Ovido - Quiz & Flashcards