Familjen SandEng

Alla inlägg under juli 2010

Av Lisa - 20 juli 2010 15:27

Dax för pite i 2v! vi åker ikväll/natt istället så det kanske går bättre med Ceasar( att han lyckas sova mycket av resan)

Vi ska åka till 4olika ställen där vi firade semester när jag å brorsorna var yngre så det ska bli kul att återuppliva gamla minnen! Sen blir det girl häng å PDOl när bla Lasse Winnerbäcl spelar!!

Sen ska vi väl träffa släkt å vänner å bada, grilla å mysa!

Av Lisa - 18 juli 2010 21:12

Anna-Karin kom ner från Sundsvall vid 11 igår så vi gick en snabbis på stan(typ ensamma pga värmen!!) visade Ombonat sen åkte vi med pojkarna till Ankarmon åt lunch på stranden badade å pratade. Vid 16 drog vi oss hem till oss å fixade mat till ´pojkarna sen inväntade vi Jonte å grillade sen blev vi sittande ute å pratade timme efter timme! Vi satt ute från 17-01!!! Vid 20 någont började det att regna så då satte vi oss undet vårat baota parasoll sen flyttade vi oss vidare in till Inglasningen slog på infra värmen njöt av godis å pratade vidare Så lungt, skönt å avslappnat! Som småbarnsmamma är man inte bortskämd med sånna här kvällar så jag tror att jag njöt betydligt mer än Anna-Karin!


Idag blev det städning å tvättning vilket behövdes! När det har varit så bra väder iflera dagar nu så har det som inte blivit av, eller jo men är man på stradnen en dag så har man ju med sig 1kg sand in i huset....

vid 17 kom Jörgen, Joel, Henke å Lollo på middag vi grillade kött i mängder tror vi köpte typ 4kg å inte mycket är kvar.. William var i himmelriket när han fick sitta å prata med Jörgen vid matbordet å spela fotboll men Henke! Ceasar tyckte dock att alla kunde åka hem så han fick äta i lugn å ro å slippa alla killar...dvs han satt i mitt knä å grät direkt någon tittade på honom... lycka till med den inskolningen om 1månad!! Vi drog sen å badade på Ankarmon allihopa-mkt skönt sen blev det jordgubbspaj hemma på altan. En bra kväll!


Här kommer lite sommarbilder från Juli!

               


å så får jag väl lägga upp en bild på mig själv oxå...

  

Av Lisa - 16 juli 2010 22:45

blev så less på värmen å solen att jag å pojkarna åkte in till stan idag, inte alls likt mig men jag stod inte ut.. vill inte åka till stranden själv med dem när de springer åt varsitt håll å vem ska man då springa efter först? Jo såklart Ceasar eftersom han är minst men iaf... sen så kan man ju inte va i å bada med William för att jag måste vara med Ceasar å badar Ceasar så måste jag ju hålla i honom å då vill William att jag ska vara med honom oxå... Ceasar har många skrik dagar nu å det är för jäkligt!! inte bar att han blir arg å kastar saker utan han blir sur gå ifrån en å ställer sig mot en vägg å bara skriker den högsta ton han kan(om ni har hört något autistiskt barn skrika så låter det så-man får hålla för öronen...)...samma sak om man inte kommer/gör/förstår vad han menar vilket inte är så enkelt när han bara säger mamma åt ALLT!!! pekar på allt men säger mamma åt bollen , att han vill äta att han vill hoppa studsmatta osv, man förstår ju endel men inte allt...

oj vilket neggo inlägg det blev, men jag är så jäkla less just nu på att Jonte jobbar jämt-jobbar 3av4 lördagar å sen 4dagar/v när han jobbar 60timmar på de 4..han är helt slut när han är ledig å det förstår jag men nu när det är sommar vill jag ju hitta på saker ihop hela familjen! ta en promenad å köpa glass, spela minigolf alihopa, bada på stranden, åka till stugan, grilla, hälsa på hos vänner men Nepp där sätter hans jobb stopp! Grrr

Ovido - Quiz & Flashcards