Familjen SandEng

Alla inlägg under december 2009

Av Lisa - 16 december 2009 18:38

Snöstorm 2dagar första dagen kom 30cm å jag tror att det är ännu mer idag, när vi skulle hämta Willioam på dagis å gick med vagnen så såg man inte spåren i snön när jag vände mig om.... William grät hela vägen hem för att det snöade och blåste rakt i ansiktet...han som har gått ålängtat efter snö så länge...

Pratade med brorsan idag, han går sin sista placering på förlossningen i Sunderbyn å i natt hade han varit med om två förlossningar!!! Det skulle jag tycka var superfränt fast att jag redan varit med om mina egna...


Idag tänker jag på dig Camilla!!!!!!

Av Lisa - 13 december 2009 21:43

Imorse fick jag "nog" nu har Ceasar krälat i 1månad men inte börjat krypa så jag tog av honom kläderna så att han skulle få grepp på golvet. Sen höll jag honom över höfterna och flyttade en av hans händer framåt, en i taget så att han kröp med hjälp... Sen släpte jag honom och han kröp själv!!!! Det ni!!! Lite träning å hjälp fungerar alltså, iaf i vissa lägen!

Han säger MAMMA!!!!!!!

Idag fick han även sin tredje tand, å jäklar vad han kan bitas. AJ!


En kommentar från William:

-Mamma kom å se dig i spegeln, du är så snygg!

Då skrattar man verkligen å bara ler å det känns varmt i hela kropppen, SÖTUNGEN!!!


Vi hade släpp på allt ny koreografi på gymmet igår, jag körde attack, step och pumpen, härligt härligt men ingen träningsvärk... är man för vältränad tro??? (jag skoja!!!!!!) Sen blev jag bjuden på fest å jag lyckade dricka vin när jag nu har blivit allergisk mot cider (tungan sväller upp å jag måste gå å gapa för den är så stor) nästan en hel flaska utan att bli nå lullig...

Om en vecka Julfirande i Pite innan dess lilla julafton på lördag med Jontes släkt

Av Lisa - 8 december 2009 20:54

Idag fick William ta sin andra dos av vaccinet sen åkte vi hem å bakade pepparkakor! Men degen är ju som godare, det tyckte William oxå!

Nu ska jag plugga Bodystep och Bodypump koreografi inför Gymmet släpp på lördag!

Av Lisa - 7 december 2009 15:43

Ceasar har ställt sig upp för första gången mot både soff och soffbordet idag, 9månader blev han i fredags. Men krypa vill han inte, han tycker nog att han tar sig fram fort nog när han krälar. Å visst går det fort, vips är han borta!


Jag har varit på kirurgen idag å i januari blir det operation för att ta bort mina knölar i bröstet...

            

Av Lisa - 6 december 2009 18:29

var vi i Sundsvall hela dagen, jag å pojkarna åkte 10.30 å var hemma 22.30 William var jättesnäll hela dagen å var överförtjust att få träffa Anna-Karin och morbror Lars.

Vi åkte med Anna-Karin till Birsta å jag hittade massor saker jag inte skulle ha... en expedit hylla till Ceasar med lådor, kastrull å lite ljus. Sen blev det en ny Polarna mössa till Ceasar, pyjamasar till William, julklapp till Jonte... Vi fikade med Lars å han fick största kramen av William på en gång, trots att det var 4månader sen de sågs sist!

Vid 18 drog vi oss till Kattis å Christian å åt där, Ceasar blev så glad att få röra på sig efter att nästan ha suttit i vagnen hela dagen.

Dagen var lyckad utan några diskussioner eller protester från pojkarna å jag fick  shoppa, träffa Anna-Karin och Lars!!

Jonte ringde å frågade om han fick ???? gå ut med killarna.. så han hade sitt roliga oxå.

Ovido - Quiz & Flashcards