Familjen SandEng

Alla inlägg under november 2009

Av Lisa - 27 november 2009 21:17

Jag har varit på kurs nu i 3dagar(sovit borta) å Jonte har varit hemma. Skönt att komma tillbaka till jobbtänket... börjar om ca 1månad!!! Oooo så spänande men kommer inte alls att bli samma utan Kristina å Peter...

Tyvärr krampade Ceasar igår! Verkar som även han har som William, affekt kramper, denna krampomgång var inte lika stor som Williams brukade vara, men Williams kramper blev värre å värre... Jonte blev helt paff och rädd när det hände å jag blev så klart lessen å orolig när han ringde å berättade vad som hänt... Så nu blir det Barnkliniken igen...

Min lilla älsklings pluttis!

  

Av Lisa - 20 november 2009 20:20

Började med att åka med pojkarna till Kyrkis, eller öppna förskolan. Sångstund sen fick Ceasar sova lite, jag å William målade en låda å lekte med bilar. Hann prata lite med Anna, Ada och Fabian annars var det så mycket föräldrar och barn där idag...

Vi åkte vidare å inhandlade 2 nya bilar, Blixten och Sally, som han sedan tidigare har tappat bort... nu blev han så nöjd! Sen åkte det med ett Bamse Puzzel oxå. Sen var det Dalias tur att få sin träning det gick super! Sen var det Pizza, Pepsi Max och godis mys!! Sen blev det billek, och puzzel lek.

Ceasar är just nu väldigt förtjust i sin gåstol och går runt runt och kan inte vara still någon gång, kravlar fram fortare å fortare men har inte kommit så mycket närmare till att krypa.

Imorgon blir det dop för Sigge, Jonathan är farbror till Sigges mamma Jossan... Fina doppresenter ska han få!!!

  

Av Lisa - 18 november 2009 22:03

å grinat, inte hysteriskt men det rann stora tårar nedför kinderna. Det dog nämligen i 11årig pojke i kvällens avsnitt å jag klarar inte av när barn dör. Jag tänker direkt på hur ofattbart, ohanterbartoch en stor stor sorg det skulle vara om något skulle hända mina älskade pojkar! Hur skulle jag klara av att fortsätta?  Tänk att aldrig få se deras söta ansikten, få höra deras röster, aldrig mer få en kärleksfull kram eller ett leende........

Jag gick raka vägen in till både William och Ceasar och pussade på dem och viskade i örat på dem att jag älskar dem över allt annat i denna värld!

     

Av Lisa - 13 november 2009 11:57

hade vi barnsång/rytmik med Ceasar, Alltid lika roligt tycker jag och han, stora ögon, mycket armviftande! Sen fick jag äntligen träffa Malin efter typ 2månader eller nå sånt, det har alltid varit något när vi har planerat att träffats, min bil har inte startat, möten, hennes bil på lagning osv igår höll det oxå på att inte bli när hon blev utringd på jobb... men då krävde hon 1timmes lunch så vi han träffas lite iaf!!! Dock alldeles för kort!

JAg och Ceasar åkte vidare till Dollar å köpte massa billiga shampoon, balsam, tandkrämer å säkert 5tvålar för att inte glömma alla sockar till pojkarna. Det är helt omöjligt att hitta hela par, alltid enstampare.... Jag köpte även fågelfrö så när vi kom hem fixade jag och William mathållaren till fåglarna och lite nötpåsar. Igår och idag har han kollat flera gånger om det är några fåglar men inte än så länge..

Helgen blir nog lugn, faktiskt, jag har sovit borta två helger i rad så jag tänkte hålla mig på hemma plan, hoppas Jonte har tänkt detsamma!

Av Lisa - 8 november 2009 21:38

Inte lätt att fira farsdag när pappan inte här.. lite tråkigt.

Vi grattade Jonte igår istället, han började 11.30 idag å med barn som sover länge, frukost på det å Dalia som ska fystränas så insåg vi redan igår att det skulle bli tight idag... Han fick en samlings Dvd med Scrubs, lite roligare än skinn handskar, skjorta å slips eller nå sånt. Iaf så passar Dvd:n Jonte bättre. Jag känner min älskling!

  


Av Lisa - 5 november 2009 21:36

Första snön har kommit!

William ville ut å skotta snö efter dagis å då skulle Ceasar precis äta så han fick gå ut själv på bakgården. Roligt att han vill gå ut själv å sysselsätta sig själv, förstå mig rätt! Han kom in efter 20min å var överlycklig.

Sen gick vi ut tillsammans när Ceasar skulle sova på em. Vi gjorde en snögubbe "morötter har vi i kylen mamma till snögubbens näsa, det vet jag" sa William å sprang in efter "näsa å ögon", keps å halsduk. Sen gjorde vi en snölykta å tände ljus å det blev så mysigt.

Kort från veckan och första snön.


                


Av Lisa - 2 november 2009 15:06

Nu har jag varit borta fredag em till söndag em å nu imorse visade Ceasar att han lärt sig att kravla sig framåt, han ser ut som en valross när han tar sig fram... inte bara för att han är lite tjock utan han tar sig fram genom att hoppa med magen som en valross... bilder kommer

Ovido - Quiz & Flashcards