Familjen SandEng

Alla inlägg under juli 2009

Av Lisa - 31 juli 2009 14:46

har gått å letat en ny sittvagn åt Ceasar när våran har rullat xantal mil, är solblekt en broms fungerar inte och handtagets vadering har gått sönder... Egentligen fungerar ju den att sitta i men... vi använder våran vagn minst 3längre promenader/dag så det känns iaf nödvändigt...

har tittat på affärerna men vägrar betala 4000 kr för en ny vagn när vi egentligen har en som fungerar... dessutom harja ett krav att sittdelen ska kunna vara åt båda håll.Jag vill ju se å prata med Ceasar nu när han är så liten, men sen när han är typ 2år vill han kanske se lite av vörlden oxå... nu har jag hittata en på internet för 1500 så vi får den nästa vecka! Babyblå är den...undra hur länge den håller sig ren?!


Nu ska jag iväg & fixa mina naglar för första gången någonsin! Det kan ju va kul å ha lite fina naglar när man ska gifta sig. Så msn slipper skämmas för att man biter på naglarna när nån vill se på ringen.... 


Av Lisa - 30 juli 2009 16:40

har äntligen rullat runt från rygg till mage för första gången, ena armen har varit ivägen för honom, men nu så!

 Passande nog gjoirde han första vändningen på besök hos Gudmor Malin!


Vi har varit å hämtat våra ringar idag, så fina såå. Längtar!

Av Lisa - 26 juli 2009 20:36

Igår å idag har farmor å farfar varit barnvakt ganska många timmar å det är ju alltid nervöst! 1-2 timamr klara väl alla men nu handlade det om typ 5timmar både lördag å söndag men det hade gått hur bra som hellst. Som tur var har ju Ceasar sin sovstund mitt på dagen när han sover 3timmar i sträck å så även i helgen.

Jag å Jonte stod pvakt åt brukshundklubben igår 6timamr å idag var jag å tävlade i Gävle...


Ceasar vänder sig inte än men snurrar 360grader istället, Jonte blir smått galen på nätterna för han sparkar hela tiden honom i ryggen. Jag tycker att det är stor tid att han ska vända sig nu när han nästa v blir 5månader....

Ikväll har jag fått höra det första riktiga hjärtliga skrattet från honom, såklart inte åt mig utan åt William. William å jag satt å pratade om en bok å räknade djur å Ceasar kunde verkligen inte slita blicken från William. Han skrattade å skrattade, jag ville ju naturligtvis att han skulle skratta åt mig oxå men icke sa nicke, bro´rsan var bättre.

William har blivit så himla duktig på att räkna! Han pekar på varje djur å räknar systematiskt så att det blir rätt. Annars är det mycket memory nu, Alfons Åberg memory är favvisen nu å han vinner oftast fast jag försöker vinna oxå. Han behöver ju faktiskt lära sig att någon annan oxå vinner. Jäkla vilket minne han har! Å blir så stolt å glad när han tar rätt å då gör vi High Five!

Imorgon ska jag till Jontes förtret leta ny vagn. Vill ha en ny sittvagn som har vändbart styre, så att nu när han är liten kan sitta vänd mot mig men sen vänd utåt när han blir större... Vi har ju redan en sån tycker Jonte å det är sant men jag vill ha en ny!! Det är ju jätte synd om Ceasar som bara får ärva allt...hm...

Av Lisa - 23 juli 2009 20:17

Vi har nu snart varit i Pite 1v å blivit upp passade allihopa! Mat lagad, barnvakt å allt fixat..

William har hunnit bada ute i poolen, lekt i lekparken som jag lekte i när jag var liten.. Vi har träffat gammelmormor å morbror Per Å Lars flera gånger, sett Per spela fotboll, lekt i Pite Havsbads stora lekpark, badat i Hammenviken. Idag har vi gått på PDOL å ätit ur matstånden, William har åkt karuseller å vunnit mjukisdjur. Jag har dessutom hunnit träffa Camilla å Niro å busat och tränat Dalia. Roligast var nog att träffa Camilla, Anna-Karin å Elin å dricka drinkar mums!! Så nu får Anna-Karin äran att blanda ihop något gott på Dopfesten!


Idag jag var på shopping humör till Ceasar, han är snart 5månader så nu handlade jag haklapp, talrik, sked å leksaker sen åkte jag å köpte gröt å burkmat. Så till middag blev det att testa morötter/potatis och till efterätt päronpure å sen en hel del mjölk. All mat gick ner! Imorgon blir det gröt till frukost. Det var roligt att se första minerna vid maten!


Sen har vi även bokat hotellrum för bröllopsnatten, efter mycket om och men blev det iaf i Hudik... Vi tänkte till S-vall å södra berget för att gå på SPA oxå men naturligtvis så var det stängt måndagar... De andra hotellen hade inget "speciellt" att erbjuda så vi blir kvar i Hudik. Bilder komemr snart när batteriet är laddat...


Av Lisa - 15 juli 2009 22:35

Första dagen i sommar på stranden. Vi åkte till Malins å Mickes stuga å "deras" strand. William å Emmy lekte å tjoade på å var så söta tillsammans. William badade i både vatten å sand... Han var inte alls nå rädd för vattnet som han var förra sommaren så nu får man hålla ett noga öga på honom.

Väl hemma blev det grillning av kyckling fileer, alltid lika gott. William badade i sin pool å har fortfarande inte somnat än nu när klockan är 22.30


Före vi åkte till stranden hann vi med att åka till sjukhuset med Ceasar, vi fick börja med att vänta 55min!!! läkaren hade jour å det var någon som var riktigt sjuk.. vårat besök tog 5min... så det kändes lite förjäkligt.

Ceasar hade gått upp ytterliggare så nu på 2v har han gått upp 1300g, är det ett rekord?!! Han har dock fått tillbaka lite prickar i ansiktet men inte alls som det var för 3månader sen så vi bestämde oss för att göra ett pricktest till hösten när han ska börja äta fast mat. Så nu får jag vara uppmärksam på gluten å ägg istället, något är det ju han är allergisk mot men vad?! Nu två kvällar har han dessutom varit väldigt kinkig vilket han inte alls var när mamma å pappa var här. Helt allvarligt så grät han inte då på en hel vecka, det måste oxå vara ett rekord?!

Av Lisa - 14 juli 2009 22:11

Ja då är det officiellt!

3/8 gifter jag å Jonte oss, vigseln blir ute på stugan på bryggan med syskon och föräldrar. Som VI VILL ha det!

Ett äktenskap mellan mig å Jonte !!! inte mellan mig , Jonte å Gud... hm..... Som jag har sagt är detta inte min "stora dag", jag har aldrig väntat å fantiserat om hur det är att gifta sig...

Vi älskar varandra och vill vara med varandra resten av livet men det största för oss kommer alltid vara när vi fick William å Ceasar. Att få barn tillsammans är för mig mycket större än att gifta sig å bla därför väljer vi att inte ha en stor vigsel med mycket folk utan "bara" familjen

8/8 blir det dop för Ceasar å sen mat för att sedan ladda om till fest hemma hos oss på kvällen!

Mycket planering har det varit men nu känns det skönt även fast det är en del kvar. Det är ju som inte klart förrän det är "över".

Av Lisa - 10 juli 2009 19:15

Idag var vi på kalas på stugan, svärmor fyllde 63år. Det blev grillat å blåbärspaj, sommrigt trots vädret!

Faster Kristine å Anna var oxå där å Willia tjoade å tjöt å skulle visa "här är jag". Han fick en racer bil å såpbubblor som dalia försökte fånga, så han var super nöjd. Dessutom fick han ett metspö av morfar igår som de prövade fiske lyckan med idag. Det blev faktiskt nappdirekt kroken landade i vattnet, sammanlagt 4fiskar! William berättade att han tyckte att det var lite läskigt när han fångade den största fisken å att det kittladade när masken kröp i handen... Han hade naturligtvis på sig sin fina flytväst när han stod på bryggan, han var så duktig för han gick å hämtade den själv när vi frågade om han ville fiska.

Ceasar är just nu en kräkes pojk! Han säger inte riktigt till så man får gissa sig fram... överflödet kommer ut, så jag vet inte hur många klädes plagg jag å han byter varje dag... så är småbarnstiden....

Av Lisa - 8 juli 2009 22:39

Ceasar går nu upp ivikt nu var det bara ca 200g men iaf! Så nu väger han ca 6500g å är 65,5cm lång.

Nu är mamma å pappa här men det är tråkigt väder så det blir inte så mycket gjort...Men har iagf lyckats boka datum för Ceasars dop å gjort jätte fina dopinbjudningar så nu är det bara att hålla koll i brevlådan!

Ovido - Quiz & Flashcards