Familjen SandEng

Alla inlägg under september 2010

Av Lisa - 27 september 2010 22:35

var hur perfekt som hellst!

William kom till oss på morgonen å tyckte att vi kunde fara på picknick, varför inte?! Så vi gjorde egen pastasallad, lite fika packade lite hinlar, kameran å en filt. Dressade på oss vindkläder allihopa när det bara var 4grader vid kl 09 å sen drog vi till Hölick på picknick!! Super mysigt!!!! Varmt i solen, gott att äta, spring i sanden, kastade stenar, klättrade, plockade snäckor å pussades å skrattade!!!! Verkligen vad vi behövde-en mys familjedag! Ska lägga upp lite bilder imorgon


Idag var det mindre roligt...kris möte på jobbet för oss anställda...sen direkt upp till chefen för lönesamtal....-Hur trivs du på jobbet då?! -Hmmm jo bra ?


Väntan är olidlig vad gäller att få höra från jobbet jag sökt, nu har det gått 1månad sedan sista kontakten å jag fattar bara inte varför de inte kan höra av sig å säga att det inte blir något...blir jag tvungen att höra av mig??

Av Lisa - 25 september 2010 20:06

Ceasar har lyckats kissa på golvet xantal gånger när man tagit av han blöjan för att ta honom till badkaret.

Han har varit medveten om det för han har tittat på snoppen å sen kissat så då tänkte jag att men då tar jag in pottan så man kan sätta han på den nån gång. Å mycket riktigt med lite draghjälp av William som oxå satte sig på toaleten för at kissa så kissade oxå Ceasar för första gången på pottan!!! Jag å William förstärkte det han precis hade gjort genom att applådera å ge honom pussar, han stod länge å tittade ner i pottan....

Av Lisa - 25 september 2010 14:43

släppte Bodystepen på gymmet. Å massor med nya kläder fick vi, å en väska! Allt satt väl inte perfekt...men gratis är alltid roligt så tack tack!


Nu laddar vi för discokalas för kusinen, å så svårt är det att handla åt tjejer när man själv har två killar...fick lite tips av butikspersonalen Pet sshop djur???!! ingen aning om det går hem vi får se, kvitto finns ju.

Sen blir det nog bara lungt framför tvn, Jonte jobbar idag oxå!  ledig imorgon å sen jobb mån.tis sen ledig till på fre så vi kanske hinner nå roligare då...


Nu dax att bada å ta på oss fin kläder!

  

Av Lisa - 25 september 2010 09:10

Nice (NOT!!) när hormonerna sprutar, fast man inte ens är gravid!!!

Av Lisa - 23 september 2010 23:24

igår blev det helt crazy!

Lämnade pojkarna redan vid 0645 sen in till op, låg 08 på op bordet å vaknade upp 0845!!! Väldigt skönt att slippa vara nersövd så länge! Stannade en stund när benen inte höll att gå på, snälla Malin skjutsade hem mig.

Jag var så pigg när jag kom hem att jag tog med Wilda på promenad å gick 45min, åt sen lunch å gosade ner mig i sängen med två tidningar.

Sen blev jag däckad å sov till 1515..då ringde Jonte å sa att jag måste hämta Ceasar för han kunde inte gå!

När jag gick dit mådde jag inte alls bra, så mig själv i spegeln å var likblek i ansiktet... Ceasars knä var svullet, varmt och rodnat å han ville verkligen inte stå på det, han kunde inte sträcka på det å ställde man ner honom så stod han på på för att han inte kunde sträcka i knät, å feber hade han.... å ingen visste vad som hänt

kl var 1615 när jag började ring hälsocentralen nu var ju bara kruxet att jag inte hade någon bil eftersom jag lämnat den på sjukhuset för att jag inte skulle få köra de närmast 18timmarna efter op... men hade ajg haft bilen hemma hade någon kunnat skjutsa mig, nu erbjöd sig flera att köra mig men jag vill verkligen ha barnen i bilstolar... så det var bara att traska ner till Hc i mycket rask takt för att hinna innan de stängde...

Svettig var jag men vi hann men som jag förstod så gjorde hon inte så mycket utan skrev en remiss till akuten så det var bara att gå hem(tack för den promenaden!!!) vi gick hem åt å väntade in jonte eftersom jag fortfarande inte hade någon bil eller fick köra för den delen...

vid 19 åkte vi in å fick va där i 2timmar, lite prover togs men inte så mycekt mer när han hade börjat gå å svullnaden gick ner.

Kl 21 fick jag sätta mig ner i soffan då ringde telefonen å svärmor ville ösa ur sig lite om svärfar å hela situationen ...orkade lyssna i 30min sen kände jag att jag fick bryta så att jag själv skulle få coola ner...

Vi fick åka in idag igen för koll å fick veta provsvaren, sänkan var  förhöjd så nu ska vi hålla koll lite extra så det inte blossar upp igen så att det är någon barnreumatism som spökar..... det skulle väl bara fattas?!!!!


Av Lisa - 21 september 2010 15:54

mest nervös inför narkosen, det tycker jag inte är roligt... operationen i februari gick bra, vaknade 2,5timme efter op men vi får se om det går lika bra nu.. Det jag är nervös över är att jag har sagt att barnen ska vara på dagis till 17..operationen jag gjorde -05 sov jag från 07 -18...mycket för länge å vem ska hämta pojkarna då för jag kan ju inte riktigt ringa å säga till någon att jag blir sen om jag sover fortfrande....

själva ingreppet oroar jag mig inte så myceket för..vilket jag kanske borde nu när jag tänker på det....

Val

Av Lisa - 19 september 2010 12:41

Japp idag är det ju val, röstade på Moderaterna för första gången...

  • tror på privatisering i vården-höjd konkurrens gör att företagen och landstinget måste bli bättre för att få patienter/kunder.
  • mer pengar i plånboken
  • ROT
  • att familjen själv får bestämma em som ska vara hemma med barnen, ta föräldraledigheten
  • jobbskatteavdraget
  • det ska löna sig att jobba, punkt slut!
  • varför ska rika skatta extra för pengar som är deras bara för att de är rika?!
  • kärnkraften bör vara kvar för att energiåtgången är så stor å vad ska kunna ersätta den? flera miljoner vindkraftverk??? Hur ser det ut?,  ta bort hur mycket skog som hellst för att få plats för dom vad får vi för miljö då?
  • mm


Av Lisa - 18 september 2010 11:18

   sen sist...

  • sommaren är förbi-mycket sol å bad i juli i augusti blev det inskolning med Ceasar på dagis
  • jag har sökt nytt jobb,å väntar på svar
  • de har hittat en cysta på äggstocken stor som en grapefrukt vilket gör att jag inte får träna...men nu på ons så ska jag in på op å den ska bort
  • vi håller på att ta in offerter till ombyggnaden av golven å badrummen

Nu är det höst å här är det höststädat å alla fönster putsade.Nya gardiner i alla rum utom Ceasars, lite nytt pynt är på plats i fönstrerna, nya puffar i vardagsrummet, å nya kuddar å filtar i vardagsrummet och köket. Ceasar fick några söta nya väggdekorationer istället för gardiner...

här kommer lite bilder


  Vårt sovrumsfönster   Ceasars nya väggdekoratoner   Williams fönster   Köket  Del Vardagsrummet   Vardagsrummet   Matrummet  

Matrummet



                  

Ovido - Quiz & Flashcards