Familjen SandEng

Alla inlägg under februari 2010

Av Lisa - 23 februari 2010 11:41

å är väldit kinkig, vill sitta i knä å mysa. Hosta så man tror han ska krevera, i går kräktes han för att han hosta så mycket, oj vad han skämdes å började gråta när han kräktes på köksbordet när vi satt å åt..lillvännen. Lite mysigt är det när han är sjuk om jag får säga så för då vill han sitta i knä å kramas hela tiden, det vill hanaldrig annars, jo kramas men inte sitta i knä... Vi spelade spel i 1timma, å han väger ju lite gran så jag är alldeles öm i bena. Nu har vi slängt ihop en kaka i ungnen men nu blev han less på mig å har stängt in sig i sitt rum för att leka! Det hör till ovanligheterna att han stänger in sig för att leka..


Lillfisen ligger å sussar ute å med han händer det saker, nu kan han från sittande på golvet ställa sig upp utan stöd ! Igår gick han 20steg när Jonte "lurade" honom när Ceasar kom närmare så hasade Jonte bakåt hela tiden å vips så hade han gått 20steg. Han står längre tid utan att hålla isig å har börjat intressera sig för böcker med bilder och hans djurtavla i hans rum. Där pekar jag på djuren, säger deras namn å gör deras läten...

Mysigt mysigt med mina älsklingar, vad gjorde man innan man hade dem?!!!

Av Lisa - 19 februari 2010 19:53

Mys mys i all denna snö! 2dm!!!! har kommit idag å det blåser som attan!


Vi har myst inne på fm å sen var det dax för lunch å åka till Emma, logopeden, vilket William älskar!

Ceasar fick vara hos Gudmor Malin å Emmy för första gången, å jag var lite nervös att han bara skulle gråta (storskrek när han fick syn på farmor häromdagen å även åt läkaren när jag hade läkertid ) men det gick hur fint som hellst. De hade myst å lekt med Emmy's leksaker.

När vi kom från logopeden så åkte vi alla å badade i Iggesund å William å Emmy dök å slängde sig som alrig förr! Jag måste verkligen hålla koll på honom för han är absolut inte vattenrädd, han slänger sig bakåt å framåt, hamnar under vattnet å slänger sig från dynor, jag blir så himla rädd att han ska hamna under en stordyna för då hittar han ju inte upp, huvva! Ceasar var jätte nöjd å plaskade, sprattlade å bara flinade, Malin fick världens puss, ni vet en sån där när de små gapar å sealivet yr å man får lite tunga på köpet.

Sen var det pizza å lek hemma hos oss, barnprat, bebisprat å föräldraprat. William ville naturligtvis inte att Emmy skulle ha vissa av hans racerbilar...*suck* han har blivit mycket sämre på att dela med sig på senaste tiden, tycker det borde va tvärtom, att han borde lära sig när Ceasar blir äldre och äldre....

 

  

Av Lisa - 18 februari 2010 11:56

Igår hade jag å William värsta bråket på dagis när jag skulle hämta han.. Jag tyckte att jag var pedagogisk å redan på morgonen sa att jag skulle hämta honom 13.45 å inte 14, okej så han. När jag kom så tittar han på klockan å säger att klockan är inte 2 än, jojomensan han har koll på klockan redan!!! så det blir gråt å diskusion på drekten, anledningen till att jag skulle hämta honom tidigare var att jag hade läkar tid 14.30 inne i stan å att hitta parkering på sjukhuset den tiden är hopplöst så jag  var lite stressad. Jäklar vad han skrek å grät, å jag visste inte hur jag skulle bete mig när jag inte hade tid att vara speciellt pedagogisk... hursom hellst så kom vi ut å han somnade i bilen på en gång.. det är jobbigt att vara på dagis!


Ingen cancer var beskedet jag fick på sjukhuset!!! Dcok kunde bröstet forstätta vara hårt i upp till ett år, bröstvårtans placering uppmärksammade han oxå så jag ska på uppföljning på någon månad när det har läkt ytterliggare...


Ceasar tog 2-3steg flera gånger igår, så roligt!




    

Av Lisa - 17 februari 2010 11:01

Jonte fick igår veta att han fått det jobb han sökt så nu börjar han på det direkt när han slutar på det andra, så skönt! Slipper man tänka på det iaf!


Jag har återbesöks tid idag till kirurgen, det viktiga är ju vad analysen av knölarna gav för resultat , men jag är långt ifrån nöjd med kirurg ingreppet....

Jag ahr nu en större knöl än innan, ärret är väl sådär, det syns om man säger så å de har sytt ihop lite väl mycket för bröstvårtan på det opererade bröstet är nu några mm högre upp än den högra.. Ser ur dumt ut! Å tyvärr syns det även väldigt tydligt när jag har träningskläder på mig dvs sportbehå å tajt linne/tröja....Aldrig kan det bli bra!


William å ajg fortsätter gå hos logoped å de flesta dagar pratar han himla fint men dubbelsägningar av hela ord finns med hela tiden. Jag ska bedömma hans stamning under dagen 1-10 där 1 är inget!! han brukar ligga på 2-3 (2 enstaka ord som bara vi som föräldrar och logoped uppfattar som stamning och 3 är när en utomstående kan höra stamningen)


Ceasar flinar och flinar å går å går runt saker har även tagit sina första stapplande steg från Jonte till mig och tvärtom!!! Han är en riktig charmör- lägger huvudet på sned, ler å glittrar med ögonen! Lillälsklingen Dock innebär ju hans framfart med gåendet att han ramlar en del å när han har så lite hår så ser man verkligen alla blåmärken!! Stackarn! Har letat en "gåhjälm" men den fanns såklart i för små storlekar med tanke på hans huvud....



Av Lisa - 7 februari 2010 20:43

Insåg idag hur mycket jag sitter vid köksbordet...

08.20 Ceasar å William äter frukost

08.35 Jag äter frukost

13.00 Ceasar äter lunch

13.15 William och jag äter lunch

15.00 Ceasar å William äter mellis

17.00 Ceasar äter middag

17.30 William å jag äter middag

18.50 Ceasar äter gröt och

19.00 flyttar vi oss till soffan å Ceasar äter sin välling...


Mat mat å mat, jag spyr snart åt allt. Å jag som absolut inte tycker om att laga mat...

Av Lisa - 4 februari 2010 21:11

Dagarna går å går, jobbet rullar på, rolig med patienterna men allt annat kaos kan jag vara utan! Jonte ska på intervju på söndag, jag hoppas verkligen att det går bra, just nu är det kaos när han är hemma så lite, han är så trött jämt å då blir det mycket gnabb....


William å jag har börjat gå hos logoped för stamningen så nu "tränar" vi 20min/dag imorgon ska vi dit igen å se vad vi får för nya tips å övningar.

Ceasar går å går runt saker å med sin lära gå vagn men är lite feg när det kommer till att stå utan stöd, han vill gärna sätta ig på rumpan på en gång. Men han kan stå några sekunder när han inte tänker på det. William gick när han var 11månader, vilket Ceasar blev idag, men Ceasar lär inte gå än på någon månad.

Ovido - Quiz & Flashcards