Familjen SandEng

Alla inlägg under juni 2010

Av Lisa - 18 juni 2010 19:12

När barnbidraget kommer så brukar vi alltid åka in å handla någon leksak var till pojkarna, det är ju trots allt deras pengar, sen hamnar en summa på deras konto oxå.

Idag hade de konkurs utförsäljning så det blev lite fler bilar till Wiliam, bokstavsträkuber så han kan göra ord, ett memory å en leksats där det ingår skruvmejsel så att han kan borra loss/tillbaka skruvar så att han kan bygga ihop/ta loss en båt å en ubåt, Ceasar fick en sköldpadda som man kan stoppa kuber i. Till oss själva köpte jag faktiskt ett sällskaps spel, vi har så få å det är så kul! men det blir sällan av men vi får inviga det till midsommar när mamma å pappa kommer.

Sen blev det en del kläder, pojkarna fick varsinna 3/4 jeans å en snygg piketröja till som jag tänkte at de skulle ha midsommar å när vi ska på bröllop å dop i sommar! Sen handlade jag en pressent till faster Mia å en dop present till Malin å Mickes Tilda! så nu kan jag andas ut någon vecka å inse att jag inte ska handla nå mer...det är farligt att vara hemma på dagarna, man hinner shoppa så mycket både på stan å på internet...

Av Lisa - 16 juni 2010 16:28

vi drog in till stan för att göra ett viktigt ärende, å passade på att träffa Malin, Emmy å Ludvig i Borgaparken. Linbana, cykling, gunga å åka rutsschkana ja allt han vi, både pojkarna å jag, japp är man i lekpark så leker man! Fattar inte mig på föräldrar som sitter på sin filt å struntar i barnen, för det anser jag att de gör! De är så nöjda att barnen sysselsätter sig själva... Lek mer med era barn! Själv får jag otroligt dåligt samvete för att jag inte leker mer med pojkarna, fast egentligen är jag nog rätt duktig på det om man jämför.. efter 3 timmar i Borgaparken blev det hamburgare å glass, härlig dag!




  Emmy håller koll på Ceasar!   Svisch!

Krock i rutschkanan!  

Av Lisa - 14 juni 2010 20:22

Helgen har gått förbi, som vanligt har Jonte jobbat på lördag för 8:ånde lördagen i rad!!! (schemalagt dessutom!!!) Vansinigt..

Lördagen hände inget alls, regnet vräkte ner å det var halv storm ute...barnen blev kinkiga å jag sur över att vara inne en hel dag, så där vid kl16 var det inte roligt, spel å spel, lek, kurregömma å rita vad var vi gjorde.. Kunde inte ens gå ut med hunden för inga regnkläder i världen skulle ha hjälpt...hon fick schasas ut på tomten å kissa sen var hon mer än nöjd...

Söndagen var städ dag... å det behövdes inne, ute å i garaget. Jonte åkte en sväng med massor med plast å förpackningar som bara har lagts på hög i garaget *skäms*, sen dammtorka å dammsuga han å sen blev klippte han gräset, tvättade å diskade.(vilket jag vägrar att göra!!! det är sant..) nu när jag skriver det undrar jag vad jag gjorde.... lekte med barnen, tränat vovve, hängde upp en tvätt, handlade bensin till gräsklipparen... Hm nästa gång får jag nog göra lite mer...


Idag har jag jobbat halvdag, sen blev det lunchpump, alltid lika skönt! 

Lek i lekparken, knäppte lite kort, spelat spel, busat med barnen, lyft ner Ceasar från soffan xantal gånger.... tränat vovve å snart blir det till att köra lite Bodystep!


        

Av Lisa - 12 juni 2010 11:49

han klättrar å klättrar, bord toalett, soffor fotöljer. Sen kommer det inte så många ord utan mest skrik från hans lilla mun... å envis till 1000!!! så här var inte William!

Bildbevis!


                    

     

       

Ovido - Quiz & Flashcards