Familjen SandEng

Alla inlägg under november 2011

Av Lisa - 25 november 2011 23:20

Frukost.

Sen promenad med Tia, å Ceasar får åka vagn ca 60min. William får va hemma å spela kinect.

11-1145 skidor på tv damernas 5km, jag ska köra ett spinningpass samtidigt framför tv. 

Sen blir det dusch å sen ta tag i att julpynta, endel julgardiner, tomtar, julänglar å någon julstjärna å julstake. Snikade till mig av mamma över telefon att jag behöver nog en ljusstake till så det blir väl in å handla en till, när det hinns vet jag inte.

Sen är det lunch å Tia ska väl ut en sväng till. Sen ska barnen sova hos farmor å Jonte å jag ska ut å äta med hans jobb på Gossip, men jag tror att det blir tidig hemgång.

Söndagen kommer alltså att ge oss sovmorgon!!!! när barnen sover hos svärmor. Nog för att de brukar sova till 8-9 men nu kommer vi säkert sova till 10! LYX!

Sen blir det vovvepromenad, Förhoppningsvis hinner jag se jaktstarten på tv på fm å riva av ytterliggare ett spinnpass men vi får se...sen å hämta barnen inne i stan sen blir det lusse å peparkaks bak!

Om jag har tur hinner jag ut å träna Tia en stund lydnad eller i skogen innan Jonte ska jobba. Annars blir det en promenad till om barnen är med, svårt att fokusera om pojkarna är med...

Å på em Simskola för William. 

Detta är planen inför helgen, få se hur mycket som kommer att bli av...

Jonte jobbar för övrigt natt hela helgen så han kommer sova hela dagarna.


Av Lisa - 19 november 2011 16:07

är nästan inhandlade klart! Yes, tog 15 min!

De fick sitta i bilen sen drog jag ett race i affären.

Ceasar:

Lego-NallePuhs Hus

Tågbanor å tåg i alla möjliga former

En stor grävmaskin

En traktor

sen blir det nog någon bok å puzzel

William:

Lego -basklossar

Lego- polisbilar

Lego- Bensinstation

Cars 2 bilar- McMesil och "tjejen"

Sen måste jag hitta nå mer till honom




Av Lisa - 17 november 2011 22:33

I veckan har varit fyllda!Måndag: function gymTIsdag: gym biceps å ryggOnsdag: BodystepTorsdag: ljus partyÅ imorgon blir det function gym på lunchen å sen fredas mys!

UL!

Av Lisa - 16 november 2011 12:26

Å allt såg bra ut! ingen klumfot, eller ryggmärgskada vad hon kunde se såklart. Moderkakan låg ivägen en hel del så vi fick inga "fina" profilbilder. Md pojkarna har man sett så tydligt för de har varit så stilla just då. Denna krabat gjorde mest kullerbyttor hela tiden!

Ingen av oss, eller BM såg någon snopp. Men som hon sa kunde hon inte garantera att det var en flicka(nää det är väl klart!!) hon fick inte så bra bilder pga moderkakan i det området.

Så kanske måste via iaf tänka igenom så vi har något flicknamn..Jag röstar på Celine eller Signe, Jonte är så säker på att det är en pojke till så han vet inte. 

Han är även lite nervös att det ska vara en tjej, har skrämt upp han att om hon då bajsar väldigt löst så hamnar det ju bajs även inne i snuttan på henne som man måste få bort...Sen blir han lite nervös vad som händer när hon skulle komma upp i tonåren med killar att hon skulle råka ut för nå hemskt! Å det är ju sant!

Men vi tor nog båda ändå att det är en kille...fast iof så har jag aldrig kräkts med pojkarna å det har jag gjort massor denna gång samt att jag gått upp mycket mer i vikt redan + 5kg i v18 å det suger! Det är ju interiktigt bebisen som väger tungt...

Så jag drömmer mig tillbaka till i somras när jag såg ut så här..fast inte var jag nöjd då heller...

 

Av Lisa - 12 november 2011 15:51

som gör mig så jätte arg å förbannad som när Jonte ljuger! Jag fattar inte varför man ska ljuga?!! Kan man inte stå får det man gör eller tycker?! Å sen att han är så dum så han inte tror att det kommer fram förr eller senare... just den här gången var det väl ingen stor grej men det är just grejen att han ljuger som får mig så förbannad!


Vi har roat oss själva idag när han å Henke har sin "spelvecka" de spelar xbox från kl 19 på kvällarna... å idag steg han upp 0630 å åkte iväg för att spela till ikväll... behöver nog inte säga vad jag tycker om det..


Vi sov till 0930 sen slöade på lite ritade å åt frukost sen en sväng med Tia, skönt att inte snön kommit än så William kan cykla fortfarnade. Sen åkte vi in å köpte ny dammsugare, tog oss en snabbburgare å sen vidare till Borgaparken för lite lek. vi var nästan själva i lekparken så barnen sprang fram å tillbaka mellan alla grejer. Skönt att få va med dem en stund å leka ute å busa, vara ute hinner jag inte alls nu när man jobbar så sent på vardagarna.

Sen drog vi till klubben en stund åp pojkarna sysselsatte sig själva med apportbockar å stegar å lite allt möjligt. 

Nu är vi hemma William ser på barntv å Ceasar sitter å bygger med lego. jag tänkte att vi skulle baka  lyxscones med choklad å russin å sen är det väl dax för middag.


Av Lisa - 11 november 2011 10:37

Fick ett sms av Malin 0630!! (sov såklart) om att hon ville äta lunch, tackar man ju aldrig nej till! Kunde iaf somna om 45min... Så nu får vi surra av oss lite

Sen blir det Fredagsmys med bad i Iggesuns med familjen å sen mys i soffan! Jontes enda lediga fredag denna månad så det gäller att njuta!


Vi jobbar lite på namnen till bebisen. Vi tror att det är en pojke även denna gång! Jag röstar just nu för Amadeus och Jonte för Alexander. Några tjejnamn har vi på lager men dem har vi inte ägnat så mycket disskusioner kring eftersom vi ror det är en kille men iaf Signe å Celine har vi sedan Ceasar låg i magen...

Ska bli så spännade att se den där inne. Å såklart få veta om allt ser bra ut, såklart det viktigaste, sen blir det vad det blir!

Nu dax att jobba vidare!

Av Lisa - 10 november 2011 13:45

Snart är det dax för UL, på tisdag bär det av!

Jag känner småsparkar tydligt och ofta på kvällarna när jag tittar på tv å ska lägga mig. å växer å växer gör jag... nu har jag packat ner alla mina vanliga kläder i påsar å har bara mamma byxor, kjolar å klänningar/tunikor framme. Fick inhandla större trosor och bh-ar i helgen för där har jag oxå växt.. Jonte är iaf nöjd! Alltså jag menar att han tycker om lite större rumpor och jag fått lite större bröst. Dock är väl brösten förbjudet område nu när det ömmar så jäkla mycket..


En bild på Ceasar å William där Ceasar är lite mer än 1månad. Snart är vi där igen!!!!!

 

Av Lisa - 9 november 2011 14:44

Idag har Jonte å barnen besök av mäklare som chekar in huset lite. Ingen värdering för det har vi nyss gjort men säger vad hon tror och hur hon kommer arbeta emd att försöka sälja vårt hus. Sen blir et att ta dit nästa firma och se vad de säger... Lite nervös blir jag.


Jonte har nu fått hem sitt nu xbox spel så det ska han nu syssla med i 1v förutom fredag kväll så jag tänkte träna ikväll. Nu för tiden kommer jag aldrig iväg/ids inte åka in igen så nu tränar jag 4 dagar på lunchen istället, men ikväll ska jag supporta lite på Bodystepen. Har nyss dock haft lunchpump pass å benen känns lite möra...

Ovido - Quiz & Flashcards