Familjen SandEng

Alla inlägg under juni 2009

Av Lisa - 28 juni 2009 21:47

var vi bjudna på dop som sedan även visade sig vara bröllop! Grattis Jon, Carro & Elise! Efter händelserna i kyrkan var det mat ute hos Jons föräldrar å vi satt i en loge i den tryckande värmen. William var supernöjd när de hade kossor på tomten å han hittade en kompis som han sprang å lekte med. Ceasar var glad å nöjd som vanligt å vi försökte pressa i honom så mycket mat vi bara kunde.

På kvällen var det fest hemma hos Jon å Carro, kul att träffa Jontes alla kompisar, det var jätte länge sen, tror nästan att det var förra sommaren som vi träffade alla sist!! Vi kommer inte från lika mycket nu med William å Ceasar, oftast är det Jonte som åker själv.

Jag drack alkohol å tänkte att det är lungt jag blev ju inte alls nå full första gången jag drack när William var liten... men om man säger så här att jag tänkte inte på att jag nästan inte äter nå fett nu(ingen grädde, mjölk, ost, yogurt, margarin eller såser) bara det som är i maten så att säga så det blev lite mycket men jag hade super kul!


Idag har vi bara slöat på tomten i den härliga solen, William har badat i sin pool i över 1timme! Även Jonte hopapde ner å gissa vem som blev överlycklig då?!

Jag har haft mitt första Bodypump pass sedan Ceasar föddes å det gick bra men jäklar vad vi svettades!! Det var hur varmt som hellst i salen trots 7 fläktar! När jag kom hem hade Jonte grillat mums! William å Ceasar fick ta på sig pyjamasarna å så gick vi 5km med Dalia, 25grader kl 20, härligt! Båda två somnade som planerat.

Imorgon blir det att åka till stugan å ta första doppet!

Av Lisa - 26 juni 2009 18:18

Idag var det dags för Ceasars läkarbesök på barn för ul av hjärta, 6gången vi är där nu...

Det började med en kalldusch!!! Ceasar hade inte gått upp något sedan vi var där sist för 1månad sedan!!! Lillstackaren!

Känns som att jag är världens sämsta mamma som ej märkt det... men han har ju inte var missnöjd eller gråtit mycket.. bara när han har varit hungrig å när han har ätit klart så har han varit nöjd å glad... så nu är det tillägg som gäller, å han slurpade i sig 150ml på en gång efter jag ammat nu i em...

Konstigt nog så tyckte doktorn att vi skulle pröva med vanlig ersättning fast jag sa att han är mjölk allergisk! Bara för att verkligen vara säker menade han, han skulle jobba i helgen så vi fick hör aav oss till honom ifall det blev kaos.. så nu får jag se om det blir skrik å skit, rent ut sagt... första bajskalaset kom precis nu så men jag hoppas såklart att det ska fungera bra!

Ultraljudet av hjärta och hjärna såg bra ut så det kändes såklart jätteskönt!


Imorgon ska vi på dop av lilla Elise, dotter till Jon å Carro, så det blir trevligt. Sen är det fest på kvällen, då ska faktiskt oxå jag va med utan barn, nu när han ändå ska ha ersättning så...

Av Lisa - 24 juni 2009 22:01

Super väder å vi har haft träff med Anna å Ada i "stora lekparken" som William säger.

På vägen till stan köpte jag första Jordgubbarna, mums!

Vi fikade, jag å Ada njöt av alla goda jordgubbar, William vågade idag leka själv i lekparken å vågade tom vada i poolen.

Ceasar vaknar jättelätt så idag tänkte jag att han skulle få sova tills han vaknade så vi blev kvar i 3,5timma för så länge sov han! Han vaknar annars direkt man lyfter bilbarnstolen eller liggdelen å då blir det bara små sovstunder å han blir grinig.. efter den långa sovstunden så var han pigg å glad resten av eftermiddagen

Av Lisa - 22 juni 2009 20:28

Idag sken solen å vi hade 19grader i skuggan vid 10, så på em drog vi till en stor lekpark inne i Hudik å hade picknick. William fick springa av sig lite energi, han lekte i alla bilar å prövade även att gå ner i den lilla poolen fast det var jättekallt tyckte han, så snabbt var han uppe igen!

Av Lisa - 20 juni 2009 18:42

Midsommar firades ute hos Jontes syster, som även passade på att fylla år..Vår familj, Jontes föräldrar, 2av Jontes systrar å småkusinerna Kajsa å Soline å deras morfar, lagom skara.

Vi träffades vid 15 å började med att äta sill lunch, familjen SandEng åt potatis å biffar när sill inte är så populärt... Sen fick jag se Sverige matchen,  ibland är det bra att amma för då har man en "ursäkt" att sitta inne..

Sen blev det att åka fyrhjuling, jäkla vad William (å Jonte för den delen oxå) hade roligt. Jag hakade oxå på å William satt å skrattade hela tiden! Efter att ha åkt å snurrat överallt i över 1timme var det dags att kolla fiske lyckan, å visst blev det fisk!! 2 stora som ingen av barnen vågade röra.

Grillning av älgkött, mums!! på kvällskvisten å sen blev det prickskytte tävling å avslutningsvis glass å rabarberpaj.

William var vaken, pigg å glad hela kvällen Å Ceasar gjorde inte mycket väsen av sig som vanligt..skriker för fullan hals när han är hungrig annars är det bara ett leende på läpparna!

Sammanfattningsvis en mycket trevlig Midsommar!

Sol

Av Lisa - 16 juni 2009 18:01

Idag är första dagen på 1vecka som solen tittat fram, men då blåste det mycket istället... hur som hellst så var vi ute redan vid 9.30 i lekparken. Jag å William cyklade åkte rutschkana lekte "följa John" å Willaim visade mig alla sina hus å bjöd på pannkaka, mackor å fika i varje hus... Vi hoppade även på studsmattan men efte ralla dagars regn så blev vi ganska blöta, William sockar var dygnsura å mina byxor så vi fick gå in å byta kläder..

Sen har William hjälpt mig att hänga tvätt å städa inne, han har plockat upp alla sina hundra elva leksaker som låg utspridda på golvet å nu ser det fint ut. Men..innan han har lagt sig ser det väl ut som vanligt igen....

Ceasar har i stort sett sovit hela dagen! Han vaknade vid 08 å somade vid 9.30, sov till 12 när det var lunch dags sen somna han igen vid 13.30 å sov till 17... Han sover så himla bra på sida å ute i friska luften, så han slipper bli petad på å störas av alla ljud inne.


Av Lisa - 15 juni 2009 20:48

Imorse tog vi oss till "kyrkis" igen, sång samling , åkte rutschkana å William lekte med bilar.. Hemma lekte vi kurragömma..han är ganska söt när han "gömmer" sig i liggandes synligt i soffan eller ropar -Här är jag mamma!..

Igår och idag har Ceasar legat 20min på mage å tittat på tv!! Helt facinerad var han, igår var han helt tyst å låg å tittade på Rachel Ray...mycket färger å många röster. Idag låg han å jollrade medans han låg på mage å tittade, så nöjd så!

Själv har jag shoppat till inglasningen, jätte fina hyllor å prydnads saker så nu längtar jag bara till vi har hittat någon mindre möbelgrupp så jag får börja "skapa" som mamma säger...

Av Lisa - 10 juni 2009 23:01

Som sjukgymnast å speciellt när man jobbar med nero patienten är jag väldigt uppmärksam på Ceasars utveckling fysiskt, motoriskt osv...

Igår träffade jag Kristina som oxå är sjukgymnast och hon precis som jag tyckte att Ceasars huvud är väldigt platt baktill och han har lite torticollis så nu är det sidläge som gäller i vagnen och nattetid å han sover hur bra som hellst!!! Tack för det Kristina! Idag sov han mellan 11 till 15.30, vi har haft ett problem med att han är väldigt lättväkt å det blir ju lite ljud å rörelser när William och Dalia är i huset! Men idag fungerade det hur bra som hellst, men jag är lite nojig att han ska rulla över på mage...å sluta andas... typiska mamma tankar!

Imorgon blir det att träffa Anna å Ada å mysa med Ceasar. William gå sista dagen på dagis, sen har han sommarlov till v34 så då ska vi mysa, busa, leka läsa å lära hela sommaren!!!

Ovido - Quiz & Flashcards