Familjen SandEng

Alla inlägg under juni 2009

Av Lisa - 9 juni 2009 20:34

Idag har det varit super väder, inte super hett men sol å tillräckligt varmt!  2 långa långa promenader, god lunch med Kristina å Elsa.

Dock innehöll maten mjölk trots att jag frågade... så Ceasars mage sa ifrån å det blev skrik å utslag direkt... stackarn!


I söndags beställde jag jätte fina kläder till Ceasar via internet å redan idag hade jag fått dem i brevlådan.. blev dock lite besviken när en dress från Katvig var heldress å ajg trodde att den var tvådelad.. beställde den i strl 92 så han kan väl it ha den förrän han är 2år, å en heldress på en 2åring tycker jag ser lite konstigt ut... sen var det en body från Lundmyr med "älskling" på bröstet, en linne huvtröja å en vägg dekoration till Ceasars babyrum som vi inte har börjat med än....

Av Lisa - 8 juni 2009 22:40

Jonte å William gick å la sig klockan 1800 igår kväll så William vaknade 05.30 men efter att ha lekt någon timme med sina racer bilar i våran säng så somna han om och vi klev upp vid 09.

Vi åkte till "öppet hus", hade sång samling åkte rutschkana inomhus, lekte med bilar och fikade. William som brukar vara så framåt var jätte blyg och sjöng inte ens med i sångerna!!! Han älskar att sjunga!!!

Vid 12 åkte vi hem, åt lunch sen gick vi ut i lekparken, åkte rutschkana å cyklade och lekte att vi åt pannkaka, glass och drack saft. Sen tog vi oss till Williams stora studds matta å hoppade till vi stupade..

Vi gick in å drack saft å spelade sen Bamse och Byggare Bob Memory.


Idag hade vi även tid på BVC för både William och Ceasar. Ceasar fick sina 3månaders sprutor, vägde ca 6500 och var 62cm. William väger ca 17kg och är 100,5cm. Vi fick även en remiss till logoped när William har börjat stamma jätte mycket sedan Ceasar föddes. I början var det bara i början av en mening men just nu stammar han i varenda ord han ska säga. Det blir jättejobbigt för honom och hela kroppen "skakar". Han har jätte stort ordförråd för att vara en 3åring och det är väl det som gör det, han har svårt att välja vad han ska säga... Några gånger blir det att han säger  -Nä jag kan inte prata! Stackarn! Man märker så tydligt att han är medveten om det för han väljer att inte prata så långa meningar å har börjat säga bara 1ord..

Efter besöket på BVC gick vi till Biblioteket å lånade massor med böcker, vi hann även läsa några på plats och även sen när vi kom hem. Mamma MU är för tillfället en stor favorit, å de är faktiskt ganska roliga att läsa...


Imorgon är det dagis för William å jag å Ceasar ska träffa Kristina å Elsa, gå en promenad och luncha.

Av Lisa - 7 juni 2009 19:26

Jag har gjort i ordning en leklåda åt Ceasar å den blev ganska full på en gång. Igår var jag nämligen till stan å handlade leksaker åt honom!

Handlade en armbandskallra, två bitringar, två olika mjuka skallror och en mjuk katt med bjällra å spegel som var stor men ändå lätt att hålla i. Många skallror blev det men de flesta småbarnsleksaker är med små bjällror i. Sen fick han även nya mjukis "skor" (tofflor) som jag tycker är perfekt när det är lite halv kallt ibland, så slipper han bli kall om fötterna när vi är ute. Sen letade jag fram alla Williams leksaker som han hade när han var liten, hans lilla snutte filt som jag tyckte var så söt men som han totalt ratade...kanske Ceasar tycker bättre om den?

William fick bilen Hudson Hornet som är med i filmen Bilar, å den lämnade han inte en sekund under hela dagen, han sov även med den i natt. Vid 02 ropade han -Mamma mamma ! och han grät. När jag kom in till han så berättade han att bilen var borta. Den låg bakom ryggen på honom och han somnade om på en gång när jag gav honom den. Gullungen!!


Av Lisa - 3 juni 2009 22:19

Nu har Ceasar iaf inte feber å första leendena på två dagar! Men jag har istället fått byta 10stycken!!! bajsblöjor och jag ljuger inte!!  Dessutom lyckades han även bajsaner mig när han satt på min mage... nice...

Han är inte gnällig så han verkar inte ha ont i magen så det är ju tur iaf...


Imorgon kommer mormor och morfar!

Av Lisa - 1 juni 2009 23:49

Vi vaknade av att Ceasar var varm som en kamin, 39,5grader... ringde sjukrådgivningen, fick tips om att bada honom, ge vatten utöver amningen å vi räknade ut hur stor del av en supp vi kunde ge honom. HAn hade även en andningsfrekvens på 70!! och diaree... I och med att vi är inskrivna på Barnkliniken för blåsljud, andningsfrekvensen så ringde de även därifrån för att höra hur det var med honom, det kändes bra. Feber sänktes iaf till 38grader men han har varit slö heöla dagen och det är först nu han jollrar.


Även sjukhus besök med Ceasar när vi ahde tid för Ul av hjärnan.. nervöst såklart! Läkaren tyckte att det såg bra ut så vi hoppas att det verkligen är så när de bedömt bilderna ordentligt..


Ikväll när pojkarna sov passade vi på att måla på huset lite.. det blir fint, iaf om man jmför med hur det ser ut nu!

I helgen kommer mamma och pappa ner å hjälper till att måla, även Jontes föräldrar skulle komma över. Så vi hoppas på lagom värme å inget regn

Ovido - Quiz & Flashcards