Familjen SandEng

Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Läkar besök

Av Lisa - 26 juni 2009 18:18

Idag var det dags för Ceasars läkarbesök på barn för ul av hjärta, 6gången vi är där nu...

Det började med en kalldusch!!! Ceasar hade inte gått upp något sedan vi var där sist för 1månad sedan!!! Lillstackaren!

Känns som att jag är världens sämsta mamma som ej märkt det... men han har ju inte var missnöjd eller gråtit mycket.. bara när han har varit hungrig å när han har ätit klart så har han varit nöjd å glad... så nu är det tillägg som gäller, å han slurpade i sig 150ml på en gång efter jag ammat nu i em...

Konstigt nog så tyckte doktorn att vi skulle pröva med vanlig ersättning fast jag sa att han är mjölk allergisk! Bara för att verkligen vara säker menade han, han skulle jobba i helgen så vi fick hör aav oss till honom ifall det blev kaos.. så nu får jag se om det blir skrik å skit, rent ut sagt... första bajskalaset kom precis nu så men jag hoppas såklart att det ska fungera bra!

Ultraljudet av hjärta och hjärna såg bra ut så det kändes såklart jätteskönt!


Imorgon ska vi på dop av lilla Elise, dotter till Jon å Carro, så det blir trevligt. Sen är det fest på kvällen, då ska faktiskt oxå jag va med utan barn, nu när han ändå ska ha ersättning så...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 26 januari 2015 16:25

Hua! Vaknade av att Cornelia ville bajsa, fixat å klart skulle vi lägga oss igen men  hon pekade å sa blää. Å visst hon hade bajsat ner i vår säng.. det var bara början.. vi fick gräva fram hennes gamla blöjor. På 4timmar hann vi typ byta 10blöjor å ...

Av Lisa - 23 januari 2015 22:26

En STOR fördel att Jonte jobbar natt är att jag kan ta hans kudde å krama om, så min tjocka gravidmage inte stör min sömn lika mycket. 5st kuddar behövs.. Å jaaa just nu mixar vi alla möjliga färger på sängkläderna...

Av Lisa - 23 januari 2015 17:09

Brukar ju blogga när en till familljemedlem är på väg. Å nu är #nummer4 påväg. 26dagar till BF! En flicka eller pojke, vi vet inte än. Ul visade ingen snopp men jag tror det kan va en pojke iaf å då blir det en ny garderob.. Den jobbigaste graviditet...

Av Lisa - 5 juni 2013 23:57


Nu kör vi! Blev så otoligt pepp av att se Nilla å Linköping spela idag trots att de inte alls överglänste Pif men Nilla Fischer har varit den jag tyckt har varit bäst i damlandslaget de senaste åren,  älskar hennes spel stil, men vill se henne på m...

Av Lisa - 30 maj 2013 23:25

blogga lite nu när det är sommar å det händer lite roliga saker?! Nu i 2veckor har det varit extremt varmt här uppe i norr kring 25 grader varmt i maj!! Njuter på våran altan när jag kommer hem från jobbet på kvällarna och det fortfarande är v...

Ovido - Quiz & Flashcards